Lena Furberg
Trådstartare
Någon här som varit till Costa Rica? När, var hur? All info mottages tacksamt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ingen tycks ha varit dit.....? Eller? Jag väntar....Ja! Vilken bra tråd! Jag vill åka till Costa Rica nån gång så hoppas på inspiration och tips
Men ingen tycks ha varit dit.....? Eller? Jag väntar....
Tack!! jag skrev nyss till dina vänner där borta och fick svar idag!!Jag har - men det vet du ju redan!!! :-) Gillar man fantastiska naturupplevelser och GOD mat så kan man knappt hitta bättre land att åka till!!! Vi brukar aldrig åka tillbaka till samma ställen igen - det finns ju alldeles för många länder kvar att upptäcka! Men Costa Rica är ett av få som vi faktiskt pratat om att vi vill återvända till framöver!
Tack @ninsan för så utförligt svar!
Jag har lite frågor
* Ungefär hur dyrt är allt? Mat? Bensin? Ja, hur mycket behöver man ha med sig på ett ungefär? Om man inte ska boka aktiviter eller dykning eller dylikt.
* Hur otryggt känns det dagtid? Generellt sådär? Jag är rätt obrydd men min sambo är försiktigare.
* Var det svårt att köra? Är trafiken vansinnig, vägarna svåra etc?
* Var det många ställen som 'bara' var surf? Vi är mest intresserade av lite sol och bad, lite vandring, lite djungel. Typ.
@ninsan Stort stort tack! Jag vet inte om du minns men jag har varit avundsjuk på din resa länge och är SÅ sugen verkligen. Ska visa bilderna för sambon.
@ninsan Skönt att du inte mindes det, känns som jag alltid stör dig med frågor . Och vad kul att höra! Jag vill så gärna att vi ska komma i väg och för vår del är det nog sambon som behöver en liten knuff och som ska lita på mig att allt faktiskt ordnar sig .
Jag kommer definitivt PM:a med frågor om det är så att vi planerar något för nästa år . Tack!
Vilket flygbolag åkte ni med?Haha, nej, så känns det inte
Vi fick tag på hyffsat billiga biljetter, svärmor betalade i bröllopspresent, tror de kostade runt 14 000 fram och tillbaka för oss två. Mellanlandning på Heathrow och i Miami, tror det fanns biljetter där det bara var en mellanlandning också, hade gärna skippat att landa i USA. Vi fick plocka ut väskorna och checka in igen. Men inte på hemvägen som tur var
Vilket flygbolag åkte ni med?