cornish rex

kisse

Trådstartare
Jag har skrivit flera trådar om att jag så gärna vill ha en liten cornish :love:. Var på g för ett tag sedan, men bestämde mig för att avvakta då jag känner att jag måste satsa lite mer på hunden och att ställa ut henne ett tag nu (hon har inte velat visa tänder och varit rädd för domaren mm). Då låg iaf priserna på 4500 för ett litet underverk, känns helt ok, visst är det dyrt, men jag tycker ändå att det verkar skäligt.

Nu när jag surfat runt lite verkar priserna ligga på 6-6500. Kan det ha stigit så mycket på ett knappt år??? Har en GD och på GDklubbens hemsida har de en prisrekomendation där de menar att ingen ska behöva betala överpriser för sin hund bla.

Vad har ni betalat för era kissar? Finns det en liknande prisrekomendation när det gäller cornish?

Det kommer att bli en liten här i huset såsmåningom oavsett pris, frågan är mest när... Ni som har uppfödare att rekommendera får gärna PMa mig!

Sv: cornish rex

Det finns inga prisrekommendationer, men de flesta korthårsraser kostar 6-8000:-. Det är helt enkelt vad det kostar att föda upp idag. Det måsta ha varit ett tag sedan du kollade på katt, jag tycker crx har lagt på 6-7000:- ett par år..

Hundar ligger ju klart dyrare än katter, och det är det ingen som reagerar på... Vi har samma priser för testningar, vaccinationer, id-märkning. Lika långa resor till utställnigar och parningar osv.

Jag betalade 6000 för mina tre devons. Som Sassy säger har cornish legat på de där priserna ett bra tag.

Tack för era snabba svar!!!

Jag förstår absolut att det kostar att föda upp! Men det är inte så länge sedan vi kollade runt, vi flyttade hit där vi bor nu för knappt ett år sedan, så längre än så är det faktiskt inte. Då var vi hos två olika uppfödare. Men det är såklart bara att gilla läget, jag gillar rasen, kan inte tänka mig något annat.

Då ska jag bara hitta en uppfödare jag tycker om då!:)

Det finns ju säkert uppfödare som ligger lägre i pris också, så du har väl råkat på någon sådan. Lycka till med ditt kattval, det är en härlig ras!

Ok, nu har den första kontakten tagits med en uppfödare som så här långt verkar bra. Hon vill (om vi tycker om varandra när vi ev träffas såklart) att katten ska ställas ut och att hon får avelsrätt på en kull efter honom. Vad är nu viktigt att tänka på om det skulle bli något av det hela? Vad ska jag ha för krav, och finns det risk att det dyker upp problem i framtiden, i så fall vilka problem?

Det kanske inte blir något här, har ju inte ens träffat katterna än, men jag tänker att det är bra att vara lite förberedd så man inte går med på något galet...

Jag har skrivit flera trådar om att jag så gärna vill ha en liten cornish :love:. Var på g för ett tag sedan, men bestämde mig för att avvakta då jag känner att jag måste satsa lite mer på hunden och att ställa ut henne ett tag nu (hon har inte velat visa tänder och varit rädd för domaren mm). Då låg iaf priserna på 4500 för ett litet underverk, känns helt ok, visst är det dyrt, men jag tycker ändå att det verkar skäligt.

Nu när jag surfat runt lite verkar priserna ligga på 6-6500. Kan det ha stigit så mycket på ett knappt år??? Har en GD och på GDklubbens hemsida har de en prisrekomendation där de menar att ingen ska behöva betala överpriser för sin hund bla.

Vad har ni betalat för era kissar? Finns det en liknande prisrekomendation när det gäller cornish?

Det kommer att bli en liten här i huset såsmåningom oavsett pris, frågan är mest när... Ni som har uppfödare att rekommendera får gärna PMa mig!

jag har en liten rex som jag inte betalat ett jota för. Fick en av syrran:banana:

Hon har i sin tur fått båda sina djur gratis, omplaceringar en fin hane och en hona med bra stam och papper som hon tagit ett par kullar på nu.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 639
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hejhej, jag har lurkat utan konto här på Buke ett litet tag nu, men bestämde mig för att skapa ett konto för att kunna få lite hjälp med...
2
Svar
39
· Visningar
5 241
Senast: Lyraolissy
·
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
803
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Avstå jobbresor
  • Menskopp