Rie

Trådstartare
HUr är erfarenheterna av honom så här långt?
Blev nyfiken då jag såg en bild av ett Cornettoföl vars mor ifjol fick 10-10 på treårstestet samt var finalist i Kungakannan(tror jag det var). Så det är stammen Conetto-Pablo-Stanford på den ungen.

Sv: Cornetto?

Mina egna erfarenheter (alltså bara vad jag sett bland bekantas föl) är:

*Bra galopp
*Tufft psyke, riktigt kaxiga hingstföl
*Inte så snygga ben
*Trevlig exteriör i övrigt

Det är väl det mest generella jag kan säga av fölen jag sett. Givetvis beror en hel del på mamman med, men detta känns som att det kan komma från honom.

Sv: Cornetto?

Jag har ett Cornetto hingstföl som föddes i år. Han fick 45p och blev klass 1 föl vid årets fölvisning. Han är mycket kaxig och tuff. Hans mamma är från holland och har ganska mycket fullblod bakom sig. Han är lätt i typen och har lätta gångarter. Jag är jättenöjd med honom fast just nu är han inne i en trotsperiod! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 481
Senast: Shixle
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 423
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 018
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka