Corlensky G alt. Ludwigs Champion

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 187
C

Camzan

Funderar på att betäcka till våren. Vill ha en hingst som förbättrar galopp o balans ffa men skall även vara betydelse för att den håller sig över 165 sträcket. Stoet är av KWPN stam, mkt högrest, mkt framåt temperament, rör sig luftigt i alla gångarter o hoppar gärna men är inte prövad så mkt, lite tävlad. 164 i mkh. Har ett föl e Lacteur i år som har blivit strålande snygg, supertemp o med suveräna gångarter, klass 1 på fölvisning. Är då Corlensky G bäst?

Sv: Corlensky G alt. Ludwigs Champion

Vem som är bäst är svårt att säga då båda är obeprövade, Corlenskys avkommor är bara föl o Ludwig har ju inte fått några avkomor ännu så frågan är omöjlig att svara på. CGs föl har däremot verkat få mkt bra galopp över lag. CG är en lite lättare typ än Ludde, men han har också en ganska kort rygg. Båda två verkar vara dubbeltalanger och det ska bli kul att se mer av avkommorna/blivande avkommor av dem båda. Ludde skulle jag själv helst lägga på ett sto av lättare modell/fullblodsinslag innan jag sett vad han nedärver för typ.

Mvh Maria

Om nu ditt föl har alla de där egenskaperna varför inte betäcka om med Lacteur eller finns han inte tillgänglig nästa år?

Lacteur är på försäljning i Holland.....Det är klart att det hade varit ett säkrare kort, men sen är det ju roligare att prova något nytt också. Det är ju ett lotteri men jag tror nog också att man inte bör lägga ett grövre sto till Ludde, har även hört att han blivit lite "dissad" för att han var av det grövre slaget. Men så är det ju med alla, de skall kritiseras lite till mans..

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 786
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka