Coon i snö

Tviggy1081

Trådstartare
showimage.php

Hon är så vacker min lilla Cronis :love: :love:

Sv: Coon i snö

Tycker Maine Coon är helt underbara, lurviga kolosskatter med grofseben och bamsetassar :d Att hålla en sån i famnen, som dessutom är jättegossig och liksom tryckte alla sina kilon mot mig, var verkligen en upplevelse jag inte glömmer :love:

Ett dilemma jag har är ju det blir svårt med raskatt eftersom jag vill mina kissar ska kunna få gå ut och in efter behag. Om katten ser dyr ut finns risken den blir stulen. Inte av grannarna, men kanske nån turist :(

Maine Coon är ju imponerande stor och kanske fredad pga det? Den jag träffade var så otroligt snäll man hade väl kunnat göra vad som helst egentligen, men åsynen kanske avskräcker? :confused: Ser inte heller lika utpräglat ut som en raskatt, som t ex siames eller perser. Den jag träffade är utekatt, men bor långt bort i Hottahejti. Inte ens turister hittar dit....

Hon ser ut att riktigt mysa. En väldigt maffig och fin katt är hon!

Är hon på balkong eller "utomhus"?

Åhh vad sööööööt! Vilken underbar färg teckning!!!!!

har ju oxå en coonis - världens underbaraste katter!!!!!!!! :love:

Ja så fin!!! Jag vill också ha Maine Coon!
Har en lite liknande iofs, en skogskatt. Eller, hon är bara "halv", men ser ut som en "hel" - lite mindre kanske...

Maine coon blir så stora ju! såg en på en utställning i höstas, han var ENORM - trodde inte en katt kunde bli så stor. Maffigt.

Ps...

... men puuuuhhh vad lättad jag blev när jag insåg att det lilla lilla i handflatan på bilden bredvid INTE var en kattunge.... :crazy:

Sv: Ps...

jo de kan bli riktiga bjässar!
Sett en vit hane i danmark som vägde 12kg! det kallar jag katt :D

Vill osså ha!!!

Hehe har börjat spara ihop till en coonis.. så vem vet kanske till hösten har man en "liten" rackare. :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 827
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
685
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat