• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Miss Ferrari
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 4 461
M

Miss Ferrari

jag har efter praktik i tyskland blivit upp över öronen förälskad i hingsten Contender,:love: och inte minst hans godkända avkommor som jag jobbade med där. undrar om ngn här har tagit föl efter honom, vad det kostar, hur avkommorna blir, osv. samt om nån lycklig träffat honom, hur är killen i personligheten? jag kanske är fåning men jag tycker det är viktigt att mitt sto har trevliga hingstar:o
vill också ställa samma frågor som ovan om hingsten stakkato, han är ju också för häftig.

jag fastnar visst för de tyska grabbarna :) svara nu på mina frågor så blir jag gudaglad!!:banana:

Sv: Contender

Det är spec. villkor för att få betäcka med Contender.
Du ska vara medlem i holsteinerförbundet samt ha stoet stamboksfört där m.m.

(Kollar vad jag lär mig av er andra kunniga ;) tack! :bow: )

leadfoot skrev:
- de är bara tillgängliga för Holsteinerston där ägaren är medlem i Holsteinerförbundet.
- sedan finns specialregler kring att man ska ha använt en unghingst från förbundet året innan, lite kring ston med föl etc.
detta gällde då Condenter, Cassini I, Caretion samt Corrado I.
Samt att det selekteras hårt bland stona.

Personligen har jag träffat 1 Contender-avkomma, en valack.
Absolut super i huvudet, otroliga mycket taktmässiga och rytmiska gångarter och ett otroligt scoop i språnget. Underbar att rida, bekväm och har lätt för sig i allt som han prövade.
Jättetrevlig på alla sätt och vis, mycket gosig.:love:

Har ett underbart Contender sto i avel-Montender typen-får i år föl efter Calido och kommer att betäckas med Radiator i år.
Kommer sedan att gå till Holland för ET som det ser ut nu,värdefulla ägg.....

mvh/barb

jag har efter praktik i tyskland blivit upp över öronen förälskad i hingsten Contender,:love: och inte minst hans godkända avkommor som jag jobbade med där. undrar om ngn här har tagit föl efter honom, vad det kostar, hur avkommorna blir, osv. samt om nån lycklig träffat honom, hur är killen i personligheten? jag kanske är fåning men jag tycker det är viktigt att mitt sto har trevliga hingstar:o
vill också ställa samma frågor som ovan om hingsten stakkato, han är ju också för häftig.

jag fastnar visst för de tyska grabbarna :) svara nu på mina frågor så blir jag gudaglad!!:banana:

Vi har ju fått in en mängd hingstar i Sverige de senaste åren med Contender-blod. Jag har dock inte bestämt mig för vilken jag gillar bäst...

Jag har ridit ett par stycken Contender-hästar. Stora, långbenta av bra typ. De jag träffat har varierat i temperamentet, från den svåraste av svåra till kanonsnällt sto som lätt släpat runt mig över 1,50-hinder.

I Sverige har vi ju bara Saint Amour med Stakkato-blod. En mycket lovande hingst som redan presterat mycket. Frågetecknen på honom är ju typen, han kräver nog rätt typ av sto.

Däremot så är hoppar han ju som en Stakkato-hingst. Om du söker på honom här får du upp ett gäng gamla trådar. Vi är flera som vill ha Stalypso tillgänglig här bland annat. De Stakkato jag ridit har varit gummibollar. Något så sjukt smidiga, inte kul alla gånger! :D Jag satt löst på den Stakkato-hingsten vi hade för två år sedan!

Det är spec. villkor för att få betäcka med Contender.
Du ska vara medlem i holsteinerförbundet samt ha stoet stamboksfört där m.m.

(Kollar vad jag lär mig av er andra kunniga ;) tack! :bow: )

:D tack för alla bra svar! ni e så pålästa!. ok så jag kan glömma självaste contender, men hur är det med Conterno Grande jag såg en annons om honom för några år sen. finns han fortfarande att få tag i i sverige? jag har varit hans "skötare" i 4 veckor och han är så otroligt mysig och trevlig!!:love: hur e det med montender? han är ju en otrolig hoppare:)
har också hört rykten om att stakkato är lite speciell i huvudet? vet ni ngt om det? 1000 tack till er alla!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 417
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 161
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 528
Senast: Marty
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka