Connemara hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Phoebe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 168
P

Phoebe

Nu är jag lite tidigt ute, men det e ju så roligt att planera.
Jag vill verkligen betäcka mitt connemara sto. Detta blir mitt första föl och detta är min första connemara.
Har ju kollat runt på massa hingstar, finns ju så många som e fina :)
Någon som har tips på en bra hingst som skulle passa till henne. Än är hon ju för ung blir 2 år i juni. Men planera kan man ju alltid gör, lite iaf. Hon är e: Hagens O`Chief u: Hagens Ulira ue: Fredriksminde Hazy Chance.
Någon som vill komma med lite förslag.
Visar lite bilder på den lilla oxå.
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/9119839.jpg?0
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/9119840.jpg?0

Hoppas att bilderna fungerar nu.

Sv: Connemara hingst?

Det brukar komma en tråd i stil med den här varje år. Avvakta du så kommer det nog en för 2008 i höst. (Annars startar jag en för min -05:a ska betäckas då ;) )

Bilderna fungerar inte heller.

som sagt lite tidigt ute.. de hinner hända mkt på hingstfronten till nästa år.
Men ett tips om du vill ha ponny är att ta en hingst som nedärver ganska smått då O´Chief kan ge ganska stort.

Jo jag vill ju gärna ha ponny. Tror iaf min stannar på d-ponny. Hon är 139 cm nu.

Tack :D
Jovisst är hon fin den lilla.
Ja jag har planerat att ställa ut henne i sommar, blir hennes första då. Vi får se hur det går har aldrig visat häst förrut

Som några skrivit. Lite tidigt men det är ju alltid kul att planera. Vi brukar köra igång hingstvalstråden i september :angel:. Så vi har diskuterat hela vintern.

Om man ska ge lite förslag så är det bra om du skriver lite om stoet. Lynne, temperament, gångarter, ev gulanlag? mm. Vad vill du ha för föl?

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 378
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 508
Senast: Seabaz
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och... 2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka