Common Sense 1172

V

Viper

Vad tycker ni eller vad vet ni om denna hingsten? Själv tycker jag átt han har jätte trevlig härstamning och ser själv väldigt trevlig ut...Är det något man vågar sattsa på?

Va ju inne på Contendro ifrån början men då jag tycker han är lite dyr kanske hans son skulle kunna va något? Vad tror ni?
Snälla hjääälp börjar få panik nu då jag inte kan bestämma mig:(

Sv: Common Sense 1172

Vad tycker ni eller vad vet ni om denna hingsten? Själv tycker jag átt han har jätte trevlig härstamning och ser själv väldigt trevlig ut...Är det något man vågar sattsa på?

Va ju inne på Contendro ifrån början men då jag tycker han är lite dyr kanske hans son skulle kunna va något? Vad tror ni?
Snälla hjääälp börjar få panik nu då jag inte kan bestämma mig:(

Då svarar jag igen då som gillar contendro:love:
Jag tror han kan vara super, ditt sto var väl ganska stort?
Pratade med flyinge om honom och de trodde väl att han kanske kunde passa ett lite större sto (och inte mitt då..:(;)) så det blir bra stl på avkomman.
Tänkte inte på honom då vi pm:ade men det borde ju vara ett väldigt bra val om du gillar contendro, callahan finns ju också e.contendro, har sett en del fina föl efter honom, två har stått här i mitt stall under året och de verkar väldigt lugna och coola i temperamentet men samtidigt har de lite "go" i sig, fina i modellen också.

Kul med common sense eftersom han har cardento som morfar och som nedärver mycket bra hoppning.

Jag såg DVD:n från Flyinge, tyckte han stack ut och visade riktigt fin hoppning.
Skulle kunna tänka mig honom till mitt sto om några år.
Efter årets bruksprov är jag dock inte jättesugen på att chansa på 3-års hingst.

Jag har inte heller tänkt på honom över huvud taget det va faktiskt en tjej på jobb som tippsade mig om att hon hade sett en jätte fin 3 års hingst nere i flyinge, så när jag kom hem kollade jag upp denna och såg till min förvåning att han va efter contendro!
Jag kollade på dvdn ifrån flyinge och blev storm förtjust i hans hoppning och tyckte även att han rörelsemönster va helt OK!
Cardento är ju inte helt fel heller att ha i stamtavlan=)

JO hon är 170 efter Helwan-Irco Marco inte så grov som hon låter mest långa ben på henne sen har hon rätt fin nacke för att vara sto.
Till helgen ska jag ha en hingstkväll med några vänner ifrån jobb då vi ska kolla på dvd och i kataloger och fösöka hitta hingstar till varandras ston. Ska se om det poppar upp någon ny till dig Witzippa vet ju lite va du vill ha nu=)

Men just nu lutar det mer åt Common Sense tycker han är rimligast i pris också om man nu ska gämföra med Contendro och dem=)

Jag såg honom på bruksprovet och gillade verkligen det jag såg där.
Det tillsammans med hans stamträd, borde göra honom till en mycket intressant hingst till många stora ston.

Jag har inte heller tänkt på honom över huvud taget det va faktiskt en tjej på jobb som tippsade mig om att hon hade sett en jätte fin 3 års hingst nere i flyinge, så när jag kom hem kollade jag upp denna och såg till min förvåning att han va efter contendro!
Jag kollade på dvdn ifrån flyinge och blev storm förtjust i hans hoppning och tyckte även att han rörelsemönster va helt OK!
Cardento är ju inte helt fel heller att ha i stamtavlan=)

JO hon är 170 efter Helwan-Irco Marco inte så grov som hon låter mest långa ben på henne sen har hon rätt fin nacke för att vara sto.
Till helgen ska jag ha en hingstkväll med några vänner ifrån jobb då vi ska kolla på dvd och i kataloger och fösöka hitta hingstar till varandras ston. Ska se om det poppar upp någon ny till dig Witzippa vet ju lite va du vill ha nu=)

Men just nu lutar det mer åt Common Sense tycker han är rimligast i pris också om man nu ska gämföra med Contendro och dem=)

Oooh..:odet vore snällt om du ville tipsa om något om du hittar något smaskigt! Själv har jag börjat tänka bakåt nu istället, det kanske är en sån som Feliciano man ska ta?:rofl:
Skämt åsido, han har ju gett fantastiska avkommor, lite halvbra typ och storlek kanske men temperamentet är ju fantastiskt verkligen:love:
Har ett sto efter honom och hon är helt underbar verkligen, känns bara som vanligt tveksamt med storleken... suck...

Ska till strömsholm imorn på hingstvisningen, då får jag väl se common sense hoppas jag, kanske blir helt frälst i honom vem vet;)
ska du se visningen nåt? Jag får rapportera efteråt annars:)

KL

Håller med er andra om att det är en intressant hingst. Dock tycker jag att han är för dyr för att vara nygodkänd och helt oprövad.

Ja det blir på fredag vad va hon mer efter ditt sto?

Jag såg visningen i fredes i flyinge bor inte så längt därifrån vettdu;) Men rapportera gärna därifrån hur du tyckte han visade upp sig där han skötte sig iaf utmärkt i fredes=)

Ja det blir på fredag vad va hon mer efter ditt sto?

Jag såg visningen i fredes i flyinge bor inte så längt därifrån vettdu;) Men rapportera gärna därifrån hur du tyckte han visade upp sig där han skötte sig iaf utmärkt i fredes=)

Jaha, men va kul, hur såg han ut, hoppade och rörde sig då in reality?:d

Jo han va mycket fin (L) dem hoppade han dock inte så mkt han e ju inte så gammal ännu men det lilla jag såg såg mkt trevligt ut. Han har sån härlig galopp tycker jag

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 584
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10