Collectingring ridhäst.

Tramptass

Trådstartare
Snart är det dags för tävling och vi ska bla rida LB:1, min fundering är om man är en eller två i c-ring på häst? Eller är det arrangören som bestämmer?

Sv: Collectingring ridhäst.

Det brukar arrangören (i samråd med domaren) bestämma. Vanligen avgörs det utifrån storlek på c-ring samt vilka framridningsmöjligheter som finns ute (rådande underlag).

I detta fall kommer c-ring vara 20*20 samt att det finns en utebana som är 20*60. Jag hoppas att man blir ensam därinne, damen i fråga är eg en tiger

Tack för svaret.

I de flesta fall dar de haft collecting ring nar jag tavlat har man varit 5 inne dar. Och da ha det varit mindre utrymme an 20*20, men allt ar ju olika. Arrangoren avgor

5 i collectingring :eek: Då får nog jag så snällt vänta utanför tills det blir min tur :angel::D

5 låter ju orimligt :eek: Det har jag aldrig varit med om.

När jag har varit i collecting-ring har vi max varit 2. Oftast 1.

Tror BasicLisa menar framridningsytan, vilken (om jag inte missuppfattat) inte är samma sak som collecting ring.
Collectingring är väl där ekipagen väntar när det börjar närma sig deras tur?
När jag tävlat har vi varit max 2 ekipage som väntat samtidigt.

nej, jg ar valdigt medveten om skillnaden pa collectingring och framridningsyta... och pa diverse klubbar jag varit hos har vi varit upp till 5 st i collecting ring, pa nagot stalle var vi tva, men annars var fem mer regel an undantag. Nu ska val tillaggas att jag inte tavlat pa 1,5 ar

nej, det var/ar trangt... men, det ar ju frivilligt att ga in i collecting ring,. sa det har jag avstatt i de har fallen tills precis innan min tur..

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 833
Senast: MalanMjöl
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag lördag rids kvalen i lag-SM i dressyr, där 16 lag gör upp om medaljerna. Arrangör är Linköpings Ryttarsällskap och tävlingen äger...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna