Cohiba, Stakkato Dream och Lucky Point

RebeccaJoli

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av ovanstående hingstar?
Någon som sett dem eller avkommer IRL? Åsikter?
Någon som vet vad de lämnar och hur de förvärvar sig?

Jag vill ha bra ben och halsansättning, inte för sluttande kors, bra temperament, gångarter och hopp.

All info är av värde :)

Sv: Cohiba, Stakkato Dream och Lucky Point

Var assisterande visare till en e. Lucky Point på treårs förra året. Fullblodsmamma ;). Trevlig liten häst, okomplicerad. Fick hoppdiplom, 888877 8-8. Kommer dock inte ihåg exakt hur den såg ut exteriört.

Tack! :) Va kul att den fick diplom!

Jag är så velig... Cosmeo är oxå intressant...

Vi har tre avkommor E: Cohiba , är mycket nöjd med alla tre.
Det är en hingst UE: Feliciano f -11, en hingst f-12 UE:Carismo och ett sto f-12 UE:Cortez.

De har alla tre mkt bra överlinje ,bra bog, bra halsansättning, bra gångarter med stort + för galopperna!

Jag kan verkligen rekomendera honom, vi har på tre helt olika ston fått tre riktigt fina föl, som han typat gott!

Jag får en e Cohiba i år. Då kan jag yttra mig :)
Fik honom rekommenderad för ville ha + på galoppen för stoet saknar lite där.

Jag skulle ta Cosmeo i första hand och Cohiba i andra hand alla dagar i veckan.

Jag såg Cohiba på hingstvisningen, han var fin! Han hade himla trevliga gångarter och såg väldigt ridbar ut!

Känns bra att det är precis så jag kommit fram till att jag ska göra oxå! :) Blir Cosmeo i första hand och Cohiba i andra. :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 668
Senast: HMQ
·
Avel Behöver lite hjälp med åsikter och tankegångar! Jag har ett sto som är väldigt ful i sina framben, parallellförskjuten och rejält...
Svar
16
· Visningar
2 515
Senast: viltmilla
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka