Cohiba / nedärvning / temperament

fridshem

Trådstartare
Funderar kring Cohiba och era erfarenheter och uppfattning om hans nedärvning. Framförallt vad han "kan göra" för ett sto med mycket temperament och vasshet?

Hur upplever ni unghästar och föl e-Cohiba och till vilka mödernen har ni använt honom?

Sv: Cohiba / nedärvning / temperament

Fick föl e. Cohiba -11 undan ett ganska vasst fullblodssto. Tyckte fölet blev lugnare och enklare i temperamenet, tyvärr blev hon bara ett år (fick benet avsparkat på bete) så vet inte säkert. Men vi var supernöjda med fölet, stor, snygg, krorrekt i sina ben och rörde sig bra. Skulle använda han igen om jag skulle betäcka.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 817
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka