C
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cano skrev:Hej!
Också jättesöta alla tre!
/Camilla
cano skrev:Hej!
Jag har haft/har fem cockrar och har inte sett några som helst sådana tendenser. Jag har kanske haft tur som har valt en uppfödare som har lyckats bra med sin avel, fyra av fem kommer från samma uppfödare.
Jag är ganska övertygad om att i mina hundar skulle aldrig komma på att över huvudtaget visa aggresivitet mot människor. Däremot så har det kunnat varit strid och konkurens mellan hundarna.
Mina älskar allt och alla människor så det nästan går till överdrift!
/Camilla
Ishtar skrev:Jag gillar verkligen cockrar... men känner ingen!
Har själv 3 whippets, men cockrarna är nåt jag spanat på om det blir nån annan ras i framtiden någon gång. Jag har inte haft annat än whippet, kanske blir knepigt att byta till en så annorlunda ras?
Whippet är ju dock inte en utpräglad vinthund såsom afghan, sloughi osv är med deras lite speciella egenskaper.
Det jag oroar mig över är att jag faktiskt är rätt lat. En whippet klarar sig utmärkt, utan att det märks på något sätt, att bara gå korta koppelpromenader flera dagar i sträck. Om jag är sjuk, har massor att göra, det är pissväder eller vad det nu kan vara. Hur är det med cocker då egentligen? Tror just vinthundar (kanske mest whippet och italienare) är rätt så mkt soffpotatisar och lätta att ha att göra med på den här fronten.... Fast aldrig bangen på att haka med på vad som helst ute!
Sen pälsen...huvva. Jag gör ingenting med mina hundars päls what so ever, men en cocker går ju att hålla klippt iofs.
Kanske ska lägga till ett PS: jag är ingen djurplågande latmask som låter hundarna leva sina liv i lägenheten. Naturligtvis aktiverar jag mina hundar men uppskattar varmt valfriheten... Att kunna hoppa över det dagar det inte går.
Mvh Ishtar