Cockerspaniel

M

millansnillan

Eftersom de är så underbara måste de få en egen tråd!

Vilka här äger/har ägt en cocker? Sätt in bilder och skriv lite om er hund så får vi se hur många cockrar det finns på buke :)

------------------------------------

Vi har haft flera cockrar i familjen och i släkten. Men den nuvarande som är helt min egen är denna:

tecklud002.jpg

Innan han klippte sig :o

För den som tyckte han var riktigt söt finns här fler bilder:

http://i4.photobucket.com/albums/y140/Thereme/tecklud006.jpg
Anfaller

http://i4.photobucket.com/albums/y140/Thereme/Ludde3006.jpg
3 månader. Jag har sagt till honom att han inte får göra något som han vill göra (i detta fallet: bita på mattan)

http://i4.photobucket.com/albums/y140/Thereme/Ludde3027.jpg
3 ½ månad

http://i4.photobucket.com/albums/y140/Thereme/Ludde3018.jpg
3 ½ månad

http://i4.photobucket.com/albums/y140/Thereme/Ludde018.jpg
11 veckor :love:

Ludwig "Ludde" är en Blue Roanhane på 8 månader. Jag har svårt att tänka mig att någon kan vara keligare än han :love: Han ska alltid vara tätt intill och finns det möjlighet så är han gärna i knäet. Nätterna tillbringar han brevid mig med sitt huvud på min kudde:love:
Han följer mig som en hund (:angel: ) och är allt vad jag vill ha hos en hund. Tänkte prova på lydnad och agility med honom när han blivit äldre. Just nu är det vardagslydnad och skogspromenader som gäller. Även fast jag haft honom så kort tid så skulle jag aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom :love:

Sv: Cockerspaniel

Jag har ägt en Cocker.
Om jag skulle skaffa en till så skulle jag vara
äckligt noga med föräldrar etc.

Den jag köpte (6 mån) var jättesöt och gosig,
en härlig hund - fast bara gentemot mig :crazy:
Somnade jag på vardagsrumssoffan så fick ingen gå
in i vardagsrummet, han vaktade mig nåt enormt.
Pojkvännen som jag hade då, hade konstant blåmärken
på fötterna/hälarna efter att Gizzmo visat sitt ogillande.
I sängen fick pojkvännen finna sig i att Gizzmo antingen
satt och vrålstirrade på honom eller att vovven låg mellan oss.

Till sist gick det över styr, hunden kunde inte slappna av
när jag var i närheten.. han skulle vakta mig mot precis allt.
Var jag på jobbet så vankade han av och an tills jag kom hem :(
Det fanns bara en utväg när han var nära att bita lillebror :(

Nu tror jag inte att alla Cockrar är sånna,
jag skulle ha dragit öronen åt mig när han blev ensam kvar
ur kullen och uppfödaren inte ville ha fullt pris för honom.
Dessvärre har jag hört att flera valpar efter den tiken var
lite knepiga.

Jag har 2 cockrar,bägge är hannar.Gamel gubben blir 12 år nu i december och det lilla yrvädret är 7 månader.
Det är två goa och glada killar.Skulle jag skaffa flera hundar så blir det garanterat en cocker till!

Jag har 3 st cockrar. Riktiga små bustroll som jag ställer ut lite.
Först en bild med Loppan till vänster och till höger har vi Myran.

DSCN0752.jpg
[/IMG]

Sen har vi lilltufsen Spider.

DSCN0748.jpg
[/IMG]

Haha jag känner igen den där blicken han har på ett kort när du har sagt åt honom,min ser likadan ut när matte är "dum" :D

Jag har en Orange Roanhane på 3½ år,har tyvärr inga bilder på datorn nu :(
Vi pysslar med viltspår och lydnad.
Han är väldens roligaste och gladaste hund och sover också på kudden brevid matte,högt snarkandes och med alla tassarna i vädret :love:

Han älskar allt som har med mat att göra och tycker sopor är det bästa som finns :smirk:
Han är väldans kelsjuk med honom och är vääldigt mattekär,andra människor måste han få träffa några gånger innan han börjar gilla dom...

Väldigt trevlig hundras dom är glada, samarbetsvilliga och riktiga charmtroll.
Jag tycker dock att pälsen är jobbig så jag rakar faktiskt honom ca 4 ggr/år.

Jag äger 4 cockrar, men en bor hos fodervärd. Det är definitivt min favoritras - och då har jag haft många hundar av olika raser genom åren. En bra cocker är det bästa som finns!! Energi, samarbetsvilja, mysfaktor och utseende som gör en aldeles salig.....

Mvh,
Duvan

Jag har en cocker från Duvans kennel :) En liten tokig tjej på 1,5 år vid namn Atchoo som har blivit "husses hund" på något sätt. Vi sysslar mest med långpromenader och uteliv, men spårar även en hel del vilket hon är FENOMENAL på!! Hon ställs inte ut, så jag håller henne klippt i en kort "sportfrisyr".

atchooflytvast.jpg

Räcker ju med att se på din användarbild, så blir man helt "sjuk" :-)

Ja, jag vet jag sagt det förr, men det tål att upprepas.

Alla: VAd kul att se så många fina cockrar :love:
Nästan så man får ordna cockerträff på buke :p

:love: Lilla söta Atchoo:love: :love: Hon ser liiite purken ut när hon måste sitta still för att fotas. Jag kan riktigt se hur hon far iväg så snart hon får :D Det kanske är sportfrillan som gör det... ;)

Nu får du lov att hålla tummarna för att Atchoo får småsyskon i slutet på januari. Tafflig parning, men det kan gå.

Ska du till Hudik och titta i helgen förresten? Det vore så roligt att träffa både dig och "Lilla skrutt", det var så länge sedan.

Kram,
Duvan

Grana skrev:
Räcker ju med att se på din användarbild, så blir man helt "sjuk" :-)

Ja, jag vet jag sagt det förr, men det tål att upprepas.

Även fast jag har dem hemma och omkring mig jämt händer det ofta att jag bara "förlorar" mig i dem. Hjärtat sväller och jag känner mig så LYCKLIGT LOTTAD som får ha dessa underbara varelser i min närhet.

Suck (fånigt flin), det kommer bara jag tänker på dem också. Precis så här ska ett bra hundägande vara.

Kram,
Duvan

Hallådär :)

Nä, nåt hudik blir det nog inte i helgen, har massor att stöka med här hemma inför julen... tyvärr :( Fast om du vill kan du ju komma förbi och hälsa på? Vi bor ju "på vägen" så att säga, oavsett om du åker innervägen eller E4...

Tok-Atchoo är det bara bra med, hon ääälskar lantlivet (skogspromenader, åkrar att nosa efter fåglar på) och hänger gärna med till stallet och ser till att hästarna håller sig i schack :D

Såg om parningen, helt klart intressant hane!! Håller tummar och tassar för att det ska gå vägen!!

Äsch då (underläpp som bokhylla) Jag misstänker att det inte ses med blida ögon om jag försöker smita in hos dig också (åker inte ensam) för jag planerar ju ett stopp i Söderhamn för träff med "lill-grabben" där. Jag gissar att mitt resesällskap har större förståelse för den avstickaren eftersom hon då får se en kullbror.

Nåväl, det blir väl fler resor. Du kanske kan smita förbi någon gång när du åker till mamsen..?

Hej!:)
Ansluter mig till skaran som är upp över öronen kär i denna hundras!:bump:
Jag och min familj har haft cocker sedan -92, och vi har inte ångrat oss i vårat val av ras.

Nu bor River & Wesley hos oss och förgyller våra dagar med sin vilkårslösa kärlek & sprudlande livsglädje!:bow:

River är vårat energiknippe som jag har börjat att träna för viltspår (godkänd i anlagsklass), han har även visats på utställning och kommer troligtvis att även göra det i framtiden.

Sedan har vi våran lite mer sofistikerade engelska gentelman Wesley som tycker om att ta livet lite mer med ro. Han är far till våran River och de kommer väldigt bra överens. Han har visats på utställning några gånger, men han trivs inte i situationer där det är många hundar på liten yta. Jag har även tänkt att träna honom för viltspår lite längre fram i tiden.

Gör gärna ett besök på deras hemsida för bilder och mer information! http://web.telia.com/~u55015370/

/Camilla

Jag har haft/har fem cockrar och har inte sett några som helst sådana tendenser. Jag har kanske haft tur som har valt en uppfödare som har lyckats bra med sin avel, fyra av fem kommer från samma uppfödare.

Jag är ganska övertygad om att i mina hundar skulle aldrig komma på att över huvudtaget visa aggresivitet mot människor. Däremot så har det kunnat varit strid och konkurens mellan hundarna.

Mina älskar allt och alla människor så det nästan går till överdrift!:love:

/Camilla

Lite nyfiken!!:angel:

Vad heter kenneln? Har ni/du någon hemsida?

/Camilla

Duvan skrev:
Även fast jag har dem hemma och omkring mig jämt händer det ofta att jag bara "förlorar" mig i dem. Hjärtat sväller och jag känner mig så LYCKLIGT LOTTAD som får ha dessa underbara varelser i min närhet.

Suck (fånigt flin), det kommer bara jag tänker på dem också. Precis så här ska ett bra hundägande vara.

Kram,
Duvan

Håller fullständigt med!
/Camilla

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 209
Senast: Lyan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hundhälsa Aug 2011 fick vi hem William från Irland. Han var friskt och hade fin päls men trampdynorna var hemskt torra och fnasiga med en del...
Svar
2
· Visningar
6 767
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama