Cob eller full märken

_Peplis_

Trådstartare
Mitt hbl har väldigt litet huvud, strl full på träns, grimmor etc får jag alltid göra extra hål, och ibland räcker inte ens det.. Och cob får man spänna ut så mkt det går... Vilka märken på träns är stora i storlekarna?
Tänkte köpa ett cob träns, då jag tycker det ser så fult ut med massa långa remmar som hänger o slänger som blir på ett full träns.

jag kommer inte på någon sådär som har större storlekar, men ett som har mindre tycker jag är källquists.
min häst brukar oftast ha ponny på grimmor, och cob på absolut sista hålen.

men ponny-grimman var jätteliten, och den i cob måste han ha bland de första hålen.
vet inte om tränsen är så men..

visst är det drygt att ha en häst "mellan storlekarna" :crazy:?
vet inte hur många gånger jag måste åka och byta allt jag köper för att storleken är fel :smirk:

Jag har köpt 2 st Knightsträns i stl cob, och båda är jättestora i pannband och nosgrimma, medan jag har sidstyckena i hålen strax ovanför mitten. Kanske kan vara nåt?
(Pinky hamnar alltid på hålen strax över mitten i cobstl, på grimmor t.o.m på de övre.)

Det gör väl inget att du hamnar på de nedre hålen, så länge tränset inte blir för litet? :)

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: iNHALE
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 738
Senast: Calmiche
·
Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp