Olympus

Trådstartare
Vilken Charles Owen hjälm är det som heter AYR 8? Hittar inget när jag söker på buke och annars hittar jag bara dom som heter GR8 och Wellington Proffesional.
Ser ut som GR8, men varför står det AYR 8 på kartongen?

Sv: CO hjälm

Aye! Vad är skillnaden på CO GR8 och CO AYR 8. AYR 8 har en nätliknande textil framtill för bättre ventilation samt ett snabbspänne. Misstänker dock större skillnad än så med tanke på prisskillnaden.

Sen funderar jag över följande produktinfo på COs hemsida:

"The stylish Ayr8 by Charles Owen is taking the show jumping circuit by storm, with leading lady rider Ellen Whitaker"

Innebär detta att det är en tjejhjälm (finns det såna)? :crazy:

Aye! Vad är skillnaden på CO GR8 och CO AYR 8. AYR 8 har en nätliknande textil framtill för bättre ventilation samt ett snabbspänne. Misstänker dock större skillnad än så med tanke på prisskillnaden.

Sen funderar jag över följande produktinfo på COs hemsida:

"The stylish Ayr8 by Charles Owen is taking the show jumping circuit by storm, with leading lady rider Ellen Whitaker"

Innebär detta att det är en tjejhjälm (finns det såna)? :crazy:

Oj denna tråden hade jag glömt :p Har iafa AYR hjälmen och är supernöjd. jag har för mig att skillnaden i pris inte var så stor öht på GR8:en, AYR:en och wellington professional, iafa där jag köpte min.

Citatet betyder väl mer att det är den "edande kvinnliga ryttaren Ellen Whitaker" som varit med och tagit fram hjälmen eller ngt. Michael Whitaker har en AYR iafa.

Skillnaden är att på Charles Owen AYR har man tolv ventilationshål och snabbspänne... medan Charles Owen GR8 inte har det. Jag vet att Malin Baryard och Ellen Whitaker har Charles Owen AYR. Jag föredrar Charles Owen GR8. =)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka