Clicker enl Alex Kurland ngn?

R

racerkorv

Jag undrar bara om det finns några som arbetar seriöst enl Alex Kurland här?
Jag har just börjat och skulle tycka det var kul att komma i kontakt med andra som utforskar möjligheterna med hennes träningsprinciper!

Sv: Clicker enl Alex Kurland ngn?

Jo jag är lite inspirerad av Kurland. Fick med ett häfte av henne när jag köpte min klicker. Jag använde det som grund, eftersom jag är blåbär på klickerträning.
Är inte så jätteinsatt i allt hon tycker och gör, men mycket kändes logiskt av det jag läst.
Hästen gillar klickerträningen med. Han är visserligen som han är (inte så snabbtänkt) men han verkar förstå bättre nu när jag klickar än tidigare. Jag använder det inte till allt, men det funkar bra som lite extra motivation.

Blev nyfiken... vem är det och vad gör hon? Har aldrig hört namnet förut.

Alexandra Kurland (australiensiska tror jag) är nog den som jobbat allra mest och mest genomtänkt med clickerträning för hästar, hon tränar och rider derssyr med clickern, tränat blindhästar (lever längre än hundar och gör minst lika bra jobb!) hon har skrivit flera böcker, den jag håller på med är Riding with the clicker, det är otroligt roligt eftersom jag har en MYCKET godismotiverad häst, hon är plötsligt både samarbetsvillig utöver det normala och dessutom inspirerad och koncentrerad och allt hon kunde förut görs nu med bravur, elegans och helhjärtat! Det är som om någon har tryckt på på-knappen;-):idea:
Sök på ALexandra Kurland så hittar du hennes webbsidor etc.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 588
Senast: gullviva
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar