Clear Round i fälttävlan!?

Sv: Clear Round i fälttävlan!?

Nytt och nytt... det är inte så många som har det gamla programmet kvar men det beror på att "några" ryttare vill ha det på 60m bana som det är i G. Vi får väl se om de senaste 90 resp 100 går hem även på 60m-bana.

Så det "gamla" programmet kommer att bli "förlängt" till 60m bana? :confused: Jag trodde det handlade om ett helt nytt program?

Fast min budget blir ändå smalare om jag ALDRIG kan få nåt tillbaka, typ startavgift eller så om jag blir placerad....:(

Okej, hade aldrig hunnit att byta om/förbereda mig mentalt på 30 minuter!:eek:
Men som tur är rider jag inte FT!:rofl: Döds statistiken hade höjts direkt!:cool:

Så det "gamla" programmet kommer att bli "förlängt" till 60m bana? :confused: Jag trodde det handlade om ett helt nytt program?

Alltså 1997 går att rida på både 40 och 60. 2001 var för 40. Det senaste 2007 ska gå att rida på båda . G har haft 1997 pga av att de har 60 banor och några ryttare vill ha det.

Okej, hade aldrig hunnit att byta om/förbereda mig mentalt på 30 minuter!:eek:
Men som tur är rider jag inte FT!:rofl: Döds statistiken hade höjts direkt!:cool:

Men det är ju "bara" banhoppningen som rids 30 minuter efter dressyren. Skulle du inte klara det heller? :o ;)

Tja, starta lokalt = 2 klasser, starta regional hoppning eller dressyr, se hur många klasser du får starta i när du tagit bort 150kr till vet(vilket är rätt vanlig avg på reg tävling där ofta tex 100+110 =CR) för 200kr. Här får du ju 3 starter :smirk: .
Ang priser för CR är det ju trist kanske, är oxå lite kluven. Men du får många starter för pengarna tycker jag.
Gjorde en uträkning för 4 år sen och med domare, bb,öd, funktionärer etc som kostar, fördelat på varje ekipage ger ett självkostnadspris på 170kr per start i en deb klass. Det är på våra billiga tävlingar eftersom vi har billiga bb. Så vinsten är inte något enorm. Vinsten ska för vår klubbs del in i att bygga nya hinder, utbilda funktionärer etc. så det mycket de där 30kr i vinst ska räcka till.

Varför är det så fult för en arrangör att tjäna några kronor på en tävling?(obs inte riktat till dig utan mer en allmänt ställd fråga) Tänk vad mycket fler tävlingar det kunde bli om funktionärerna kunde gå ut och äta en god middag och utvärdera tävlingen,:idea: men det kommer aldrig våra svenska avgifter att tillåta. Sorry, nu var jag neg......

Nej, men nu har du missuppfattat åtminstone mig lite!:o
Jag har inget emot att arrangörer ska tjäna pengar på sina tävlingar, tvärtom, går det bra så återkommer förhoppningsvis den tävlingen år efter år!
Men jag tycker inte man kan jämställa en clear round fälttävlan med en clear round hoppning, där har du ju chansen till omstart om du river eller stoppar. Och det finns otaliga tillfällen att tävla hoppning på låg nivå, så är inte fallet i fälttävlan det vet vi ju alla.

Och dessutom som någon annan nämnde, jag kanske har jättebra dressyrpoäng, men river ett hinder och sen nollar jag terrängen...gissa om jag skulle känna mig blåst på den placeringen om det var Clear Round.

Sen menar jag inte att debutantplaceringar är målet med min ridning men för just MIG är det en sporre att kunna tävla för placering oavsett klass.

Jag har inget emot att arrangörer ska tjäna pengar på sina tävlingar, tvärtom, går det bra så återkommer förhoppningsvis den tävlingen år efter år!
Men jag tycker inte man kan jämställa en clear round fälttävlan med en clear round hoppning, där har du ju chansen till omstart om du river eller stoppar. Och det finns otaliga tillfällen att tävla hoppning på låg nivå, så är inte fallet i fälttävlan det vet vi ju alla.

Och dessutom som någon annan nämnde, jag kanske har jättebra dressyrpoäng, men river ett hinder och sen nollar jag terrängen...gissa om jag skulle känna mig blåst på den placeringen om det var Clear Round.

Sen menar jag inte att debutantplaceringar är målet med min ridning men för just MIG är det en sporre att kunna tävla för placering oavsett klass.

Precis min åsikt!!! :bow: :bow: :bow:

Nädå, jag håller med dig i princip var tvungen att båsa ur mig lite bara, det rackas så väldigt på arrangörer ibland(på alla nivåer......ofta de som tävlar på lägre nivå de mest tacksamma tävlingsekipagen för om man suppiortar dem med trevligt bemötande och stöd så är de så jättetacksamma :-)).

Själv så tycker jag bara att det är bökigt med CR fälttävlan, dels för mitt sekretariat (de får ställa om sig i räkningen) samt själv är jag hellre oplacerad än som du sa missar en placering på ett nedslag i banhoppningen.
Det går vare sig fortare eller är lättare med CR tycker jag.Enda är att man slipper hitta på hedersprisersom möjligtvis kan vara fördelen..... (konstigt att man kan acceptera CR utan herderspriser för samma peng som en klass med placeringar och om det då är typ voylock i 3:e pris så är man snål....)

Sorry, var tvungen att röra om lite i grytan ;)

Jag har varit på era tävlingar i Trossnäs ända sen ni började och maken till trevligt arrangemang får man leta efter! Det kan ni ta åt er, jag brukar faktiskt säga det i sekretariatet också...En hel del tävlingsplatser borde gå i lära hos såna som er!;)

Men som sagt, jag vill gärna tävla om en placering, Clear Round är jättebra i hoppning men inte enligt min åsikt i FT.:mad:

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Dressyr Jag är på det igen men...är det rimligt att en klubb tar 200 kr för en klass (LC:2, LB:1, LA:1) och det du kan vinna är en rosett...
2
Svar
38
· Visningar
3 869
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18