Classic Dance

Danaa

Trådstartare
Vet någon nått om denna hingst?

Classic Dance
u. Let´s Dance e. Champ of Class

Bilder eller annat info är guld värt!:laugh:

Sv: Classic Dance

Oldenburgare född 1992 med ren Holsteinerstam. Gekört 1994 i Sachsen-Anhalt, även senare godkänd i Rheinland-Pfalz-Saar. Alltså 2 av de små förbunden.
Placerad i hoppning upp till MSV med prissumman 503 euro. Slutade tävla 1998.
HLP
dressyr 99.46
hoppning 122.59
totalt 109.32 (9/28)

Avkommeindex
Dressyr 87 (78%)
Hoppning 103 (73%)

Tack! Inga bilder?

Vet du om han har några framgångsrika avkommor?

En annan sak jag blev fundersam över, hur kan han vara oldenburgare men med holsteinerstam? :)

Champ of Class var inte godkänd i Holsteiner Verband förrän i december 1993. Dessutom bodde Classic Dance uppfödare i södra Tyskland.

Classic Dance var i avel i Sachsen-Anhalt 1995, 1996 stod han på station Rheinland-Pfalz-Saar, därefter blev han såld till södra Tyskland. Han har bara 13 avkommor med tävlingslicens i Tyskland ingen med placeringar i svår klass, och endast 8 stamboksförda döttrar varav 2 med St.Pr.
Han var brun med bläs och 4 vita strumpor och 164 cm. Det finns en bild på honom i Claus Schriddes bok om Cor de la Bryere.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 099
Senast: MML
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka