Chrome tycker att Buke har skadlig programvara..

Cha9

Trådstartare
Tänkte bara höra om det är min dator som fått spel eller om flera har problem.. När jag ska in till Bukes startsida får jag felmeddelande från Chrome som säger att "skadlig programvara har hittats" och varnar även för identitetskapning.. Chrome släpper inte fram mig via bukefalos.com alltså. Jag har kommit in på sidan via länkar på facebook, och därför kan jag skriva nu..

Jag har virussökt min dator och hittar inga fel. Någon moderator som vet vad man ska göra??

Sv: Chrome tycker att Buke har skadlig programvara..

Jo astronaut råkade ut för det
Jag har inte varit inne på datorn än så vet ej

Samma för mig. Undrar också vad jag ska göra?? Är inne via mobilen nu

Vi har uppmärksammat Gunnar på det här.

Har också fått varningen på någon utav trådarna, kommer inte ihåg vilken men tror det var på Gnägg?

Tänkte bara höra om det är min dator som fått spel eller om flera har problem.. När jag ska in till Bukes startsida får jag felmeddelande från Chrome som säger att "skadlig programvara har hittats" och varnar även för identitetskapning.. Chrome släpper inte fram mig via bukefalos.com alltså. Jag har kommit in på sidan via länkar på facebook, och därför kan jag skriva nu..

Jag har virussökt min dator och hittar inga fel. Någon moderator som vet vad man ska göra??

Det är inte ett problem hos er.
Det går utmärkt att nå http://www.bukefalos.com/ via någon av de andra stora läsarna - Internet Explorer, Firefox eller Opera.

Men Google Chrome tycker att något skript eller liknande på förstasidan har en kod som man inte litar på, därför stänger den av - och istället visar en sida ungefär som denna:

Danger-Malware-Ahead-3.jpg

Men det går ju utmärkt att nå siten via direktlänkar - det det bara ut som det är galleriet (och huvuddomänen) som är påverkat av problemet.

Gunnar har varit medveten om detta ett tag, min Windows defender blockerar sidor då och då och jag har upplyst om detta.
Och det är alla möjliga sidor som drabbas. Troligen någon av googleannonserna, men det är ju svårt att veta vilka eftersom man inte hinner se dem förrän sidan är blockad.

Jag använder inte chrome, utan Explorer. Men hos mig är det virusprogrammet (Norton) som blockerar en attack från något varje gång jag ska logga in...

Hur länge har problemet funnits? Använder ni mac eller pc? Har aldrig fått felmeddelade och använder Chrome på min mac

Hur länge har problemet funnits? Använder ni mac eller pc? Har aldrig fått felmeddelade och använder Chrome på min mac

Samma har. Jag anvander ocksa Chrom pa min Macbook och pa min iMac och har aldrig fatt felmeddelande. Jag gar dock inte in via start sidan normalt, utan direkt till forumen.

Jag skrev en tråd på datorer,

"Senaste dagarna har det poppat upp länkar så fort jag klickar på nåt på buke (DVs nya fönster och flikar öppnar sig)
, sökrutan förflyttar sig mm

Mitt virusprogram spärrar vissa av länkarna när dom vill öppna sig men dom fortsätter dyka upp?
Facebook är inte alls så...

och sen är typ vart 10 ord grönmarkerat och understruket."

Nu är orden Blåa och inte gröna, men med en liten grön ring vid sidan av, på vissa av reklamerna är det upplysningar om att "Min prestanda är dålig" mm mm

Jag skrev en tråd på datorer,

"Senaste dagarna har det poppat upp länkar så fort jag klickar på nåt på buke (DVs nya fönster och flikar öppnar sig)
, sökrutan förflyttar sig mm

Mitt virusprogram spärrar vissa av länkarna när dom vill öppna sig men dom fortsätter dyka upp?
Facebook är inte alls så...

och sen är typ vart 10 ord grönmarkerat och understruket."

Nu är orden Blåa och inte gröna, men med en liten grön ring vid sidan av, på vissa av reklamerna är det upplysningar om att "Min prestanda är dålig" mm mm

Rätt annoying, det där.
Du har sannolikt fått en malware installerad.
Om det ser ut som på denna sida, har du också hur du tar bort eländet.

http://malwaretips.com/blogs/remove-adware-popup-ads/

Samma har. Jag anvander ocksa Chrom pa min Macbook och pa min iMac och har aldrig fatt felmeddelande. Jag gar dock inte in via start sidan normalt, utan direkt till forumen.

Beror mer på att du inte har Windows som operativsystem. Koppla av och njut istället medans dina vänner sliter sitt hår! :d:D

Internet Explorer har ett oförtjänt dåligt rykte, som gärna eldas på av *NIX och Mac-användare. Det är inte så att IE är bäst på något vis, men de övriga stora webläsarna har precis samma inbyggda fel som IE - när de används på en Windowsmaskin:

De sunkar ned sig, och blir långsammare och långsammare - om man använder dem mot Internet.

Vilket är precis vad 100% av dess användare gör, om man nu kör Windows.
För det är Windows, och dess automatinstalleringar av diverse programvara som är grundproblemet, inte vilken webläsare man råkar använda.

--------------
Dagens Husmorstips:

Om man nu inte vill lära sig de fintweekningsmetoder på JoltCola-niva som finns för respektive webläsare (t.ex vacuum cleaning av Firefox databas), så brukar jag rekommendera vanliga surfare att rotera mellan de tre stora webläsarna - IE, Chrome och Firefox.

Så här brukar det se ut:
Du använder webläsare X. Du tycker att det numera går jättelångsamt att surfa mot Internet. Så var det inte tidigare. Du är övertygad om att din dator blivit för gammal. Du funderar på att köpa en ny.

Då är min lösning så här:
1) Installera någon annan av de båda webläsarna, vi kallar den Y. Börja använd den. Förvånas av hur snabbt Internet blivit!
När du kommer till sidor som du brukar besöka, men inte kommer ihåg password på, gå tillbaka till din tidigare webläsare X och lös problemet.

2) Efter ett halvår har din nya webläsare Y börjat bli långsam. Samtidigt har dina problem med sidor som du brukar besöka, löst sig i samtliga fall - och du behöver inte längre X som backup.

3) Avinstallera X.
Installera de tredje av webläsarna, Z.
Börja använd den. Förvånas av hur snabbt Internet blivit!
När du kommer till sidor som du brukar besöka, men inte kommer ihåg password på, gå tillbaka till din tidigare webläsare Y och lös problemet.

Och så här cirkulerar man, och kan med detta enkla sätt hålla liv i sin Internetsurfning bra mycket längre än om man inte skulle göra något alls.

Och man behöver inte heller göra narr av fel företeelse.

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 980
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 703
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 295
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama