Christina P kommer till stan

:bow:

Att det inte bara är att slänga till hästarna lite hö och kraftfoder och tro att allt går vägen är ju knappast något nytt.
Inte om man läser här på forumet iaf :smirk:.......här ska man ju göra det så svårt för hästen som möjligt med den sk burkmaten :angel:

Ja, hon ÄR ett geni :). Får ni chans att gå och lyssna på henne så gör det även om det kan kosta en liten slant, väl använda pengar istället för att köpa nån konstig burkmat till hästen :angel:
 
Men är det inte dags att du kommer med lite info nu då??
Biotillgänglighet?? Visste hon inget om sånt??
 
Jo då, lite mer kött på benen kommer nästa vecka då jag sammanställt mina anteckningar. Men för att kittla er lite ang mineraler så sa hon bla att en Ca-jon är en Ca-jon var den än befinner sig och detta visste vi ju efter att ha läste kemi på högstadiet, då man läste om periodiska systemet och grundämnen

Så Eddy Bloms argument ang att jordarna är utarmade och att vi istället ska ge örter håller inte, då av olika anledningar :smirk:

Nu ska Gammeln vila upp sig :) det blev sent igår :crazy:
 
Men du måste väl ändå erkänna att det är LITE skillnad på att vara en vilt strövande häst med möjligheter att leta upp sina egna betesplatser kontra att stå i en ler/sand hage??

Mina "nya" hästar har en plats uppe i skogen som dom istort sett alltid stannar på och äter "svartjord" som ligger under mossan....konstigt att dom alla hittar just den platsen :confused: Detta gör dom i flera dagar, sen går dom bara förbi...Du kan nog inte övertyga mig om att en del saker är att kasta pärlor åt svinen....däremot så kanske hästarna inte får just DET som dom för tillfället behöver...Jag skulle nog vilja att Plank vore lite mer vidare, men det går ju säkert inte att bredda sig i ett föredrag med så mycket människor....för allt är varken bara svart eller vitt.

Vad hade tävlande travare för ytterligare behov, vitamin/mineralmässigt??

Nä du...Gammeln...uppvisa resultat på fodringen, det är det enda som biter på mig :p Man kan vara hur mycket teoretiker somhelst, men det är resultaten som räknas :D
 
:

Ja, hon ÄR ett geni :). Får ni chans att gå och lyssna på henne så gör det även om det kan kosta en liten slant, väl använda pengar istället för att köpa nån konstig burkmat till hästen :angel:

Trodde inget annat! Ville bara ge ett drastiskt exempel. :D

Om jag någon gång får nys om en foderföreläsning av henne nära mig är jag given åhörare. Inte ens en flock vilda mustanger eller inbjudan till nobellmiddag samma kväll kan få mig att avstå från det. :D

//Alice
 
Ser fram emot d du har att säga om CP:s föreläsning. Vad beträffar den andra personen du pratar om.......Det räcker väl att säga att karln har rest en minnessten över sig själv och andra storheter inom läkekonsten (Hippokrates m fl) på sin gårdsplan för att förstå hur seriös han är
 
JAg vill också deklarera att jag som "örtfantast" inte använder dom i stället för vitaminer o mineraler, utan i läkande syften...läkekonsten inom örter är en gammal konst, som använts sen många många år tillbaka.

T ex en hjärtmuskelinflammation, mig veterligt så har jag aldrig fått något som hjälper av veterinärmedicinen , men hagtorn är ju en beprövad växt som hjälper vid hjärtproblem...och den finns ju nte i h´just dena hagen som kanske hjärthästen befinner sig i :angel:

en länk. http://www.friskareliv.com/karl-otto.aly/hagtorn0011_0012.htm

Bara som ett exempel
 
Ang örter och hästar så ska jag avlossa en riktig rackabajsare om detta i min summary nästa vecka
 
JA, det skall bli intressant...för örter ingår ju absolut inte i hästen naturliga intag av föda :angel:
men det gör pellets :devil:

Vad många inte vet så är även havre en "ört" med vissa teraupetiska verkningar.....
 
hmm, är det månne försöket med olika "växtrutor" som du då skall avslöja? Att när hästen själv får välja så visade det sig i försök att den valde olika typer av gräs och ratade örterna, med undantag för maskros. Är det det du skall avslöja Gammeln?? :D
 
Re: har E.B gjort det?

Japp visst har han det..har sett den själv.
Vill du veta mer så messa mig. Har för mkt känslor kring den personen för att kunna hålla mig innanför regelgränserna här
 
Re: har E.B gjort det?

Bubbla på nu :rofl: :rofl:

Jag gillar heller inte honom, jag TROR nog att han är ganska duktig, men hans stil tilltalar inte mig det minsta :crazy: allt är ju som sagt bara svart eller vitt och man skall inte göra ner folk som kommer och ber om råd....
 
Ja, nu har jag sammanställt mina anteckningar från Christinas föreläsning och jag fick ihop 2st A4 :eek:. Detta blev ju alldeles för långt och ingen kommer ju att orka igenom detta varför det känns ganska meningslöst att publicerad detta här :crazy:. Folk kommer ju ändå att köra sina egna uppseende väckande foder race ändå :confused:
 
Skickar du per PM om man ber snällt? :p

Vill ju gärna köra mitt "foderrace" fast med uppdaterad och korrekt information.

mvh Jessica
 
Vad har du för förutfattade meningar om hästmänniskor... ;)
Går det att förstå anteckningarna även om man inte var med på föreläsningen?
Om du har anteckningarna i datorn, så får du gärna PM:a eller maila dem till mig. *ego* :bow:
/M
 
PM:a gärna.....pleeeeease ;) *ber myyyyycket snällt* :angel:

Annars tror jag att en tråd i ämnet skulle vara mycket uppskattat. Sen att det finns folk som vill köra sitt "eget race" är väl bara att ignorera?!?! Är de så korkade att de inte vill ta till sig ny kunskap är det bara synd och skam! :devil:

//Alice - *hungrar efter mer kunskap*
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 178
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 269
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 590
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp