Christina P kommer till stan

Vi är nog många som vill läsa, så jag föreslår att du ändå lägger in anteckningarna i en egen tråd!!

Annars så tar även jag gärna emot ett PM...
 
Det är till att ha förutfattade meningar och döma ut alla här med två små futtiga rader. Vill du att vi ska tigga och be :mad:

Nej du, tycker du att det är så kul att leka besserwisser så söker jag information från annat håll.
 
PM:a gärna mig också :)
Vill ha en massa färsk information att dela med mig till stallkamraterna :D
 
Åh, snälla!! Får jag oxå ett PM, jag vill jättegärna veta vad hon hade att säga? Pleeaasse! :bump: :bump:
 
Jag måste faktiskt hålla med! Här har jag plöjt igenom en sju sidor lång tråd (och jag har modem) för att få höra att "Nä ni kommer inte fatta/nä ni kommer inte bry er iaf så ingen ide jag lägger ut".

Och det av någon soms amtidigt tjatar och gnatar (med rätta) om det här med behovet av att man läser på FÖRST och börjar laborera sen. Men samtidigt så tänker du (Gammeln alltså) inte ge folk informationen de behöver för att öka kunskapen?

Fruktansvärt dåligt!

(Nu har jag själv hört C.P föreläsa och var väl eg mer nyfiken om det var något 'nytt' i det hon sa när Gammeln lyssnade jmf med det hon brukar prata om, men jag tycker ändå det var grymt dålig stil av dig Gammeln, och att det luktar 'snälla tigg och be' alt 'ni måste springa och fråga MIG för att få veta' om det hela)
 
Jag håller med er allihop - jag vill också ha ett PM!
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA! ;)

*tigger och ber* :bow:

Mvh Huntress
 
Re: inget PM

Det kanske är som en gång för längesen då jag tog en hel rulle film på ett bröllop. Alla ville se korten och tjatade på mig om det. Men jag lyckades förhala det hela och hålla dem på halster så länge så....tills ingen frågade längre. Tur var ju det. Jag hade ju nämligen fotat utan film i kameran visade det sig.

Kort sagt. Han har säkert inga anteckningar eller så är de för dåliga och ostrukturerade
 
Re: inget PM

*skrattar* Oups ;) Tur att de 'glömde bort det'.

Nu citeras det ju vilt ur hans anteckningar i andra trådar så det finns alldeles säkert anteckningar som PM:as. Fast min synpunkt kvarstår. Påtalar man hela tiden behovet (som i sig är helt korrekt) behovet av att folk ska lära sig mer och ta in kunskap INNAN de börjar leka i praktiken, och samtidigt medvetet 'undanhåller' den kunskapen med hänvisning till att folk inte skulle förstå den/bry sig om den - då har man satt sig på alldeles för höga hästar..
 
Hade du möjlighet att ställa min fråga eller ansåg "VI" den besvarad med TS-halten?
*Nyfiken*
 
Re: inget PM

Kan inte annat än att hålla med.
Trist attityd tycker jag, vore trevligare om man istället la ut en länk eller så. men visst man gör som man vill :smirk:
 
Hur går det? Hur går det? :bump:

Har du sammanställt? Är du på G att lägga ut eller PM:a? Nu har vi väntat tålmodigt länge nog. :angel:
 
Tjena Armada. Håller med Gammeln om ts-halten. Fermenteringen förbrukar socker, troligen också enkla sockerarter. Och fermenteringen blir aggressivare vid ts-halter runt 35 än vid 65. Läste också en rapport från SLU, som pekar på att hästar föredrar smaken av blött ensilage framför torrare hösilage.

The owls are not what they seem...
 
Mina "nya" hästar har en plats uppe i skogen som dom istort sett alltid stannar på och äter "svartjord" som ligger under mossan....konstigt att dom alla hittar just den platsen :confused: Detta gör dom i flera dagar, sen går dom bara förbi...

Är inte hästar släkt med Tapirer (djur i amazonas)? De äter ju giftiga blad, och letar sedan upp en speciell lera som de slickar i sig för att motverka giftet från bladen. Samma beteende finns hos ett hjortsvin i regnskogen i Indonesien....(David Attenborougs serie på svt). Kanske nåt gammalt beteende, samma som gör att en del hästar käkar avföring och gnager trä ibland och ibland inte?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 178
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 269
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 590
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp