Ja, och dom har den "riktiga" varianten av mintkulorKungen av Danmark har jag köpt på Granngården. De har en del askar med gammaldags godis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och dom har den "riktiga" varianten av mintkulorKungen av Danmark har jag köpt på Granngården. De har en del askar med gammaldags godis.
Ah, såna har jag testat men dom är hårda. Dom ska vara tunnare och segmjuka.Märket heter Rexim, gul påse. Bästa priset finns på Kryddlandet. (Kan även finnas på Tempo i Blentarp!)
Plus 1 på den, livets glass ju.Twister glassen! (De togs bort bara nyligen men det suger hårt ändå! )
Googlade just och såg att GB har restat produkten pga den tillverkas i Ryssland som de stoppat all export och import från. Hade jag ingen aning om! Men det är ju iofs bra ... men de i paketen med andra smaker produceras i Storbritannien och Portugal kunde jag läsa till mig nu, varför kan de inte lägga till de vanliga smakerna i de fabrikerna?
Dessa var mjuka men ja, små platta romber. Ska komma ihåg det.
Du kanske kan köra dom i micron?Ah, såna har jag testat men dom är hårda. Dom ska vara tunnare och segmjuka.
Den som dykt upp är en stor variant på de mindre med vanlig glass emellan snuttarna. Tyvärr inte den ursprungliga har redan testatTwister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.
Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
Fast tveksamt att det är rätt sort.Dom finns i ganska många kioskbutiker här i Norrbotten. Jättegoda ! Sök på nätet så hittar du säkert nån leverantör.
Men det smakar ju feeeel!Du kanske kan köra dom i micron?
En klar barndomsfavorit!
Är rätt stor skillnad på smak och konsistens. Den nya var inte alls så god. Såg dock två olika twisterglassar idag och har bara testat den ena.Twister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.
Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
Den var gudomlig
Jag köpte salmiak Aakoset för ett tag sen pch de smakade verkligen inte som jag minns dem.Visa bifogad fil 117279
Aakkoset, både frukt- och salmiaksmak. De finns ännu idag, men någongång där på efter millenieskiftet(?) så ändrade de konsistensen på dem. Smaken är väl helt bra ännu, men de var plattare och segare förut, och därmed mycket godare också.
Vänta nu… FINNS INTE SEGA RÅTTOR LÄNGRE?Saknar sega råttor. Förut fick man köpa dem i taxfreen på färjor, men inte mera. Finns de ens kvar i sverige?
Vet att de finns i någon sorts "svenska klassiker" blandning från aroma, men de är inte sega på det sätt de ska vara.
Det kan säkert gå att få det hemskickat om man ber snälltOooh, då måste jag hitta var närmaste Granngården finns. De stängde på min ort för typ 2 år sen..