chockerande...

M

Majjijann

råkade gå förbi en hund idag. en helt vanlig hund förutom att den såg ut som någonting från yttre rymden :eek:

- nosen såg ut att höra hemma på en rottis.
- håret på huvudet såg ut att komma från en chinese crested, halvlångt och det stod nästan rakt upp.
- svansen var av typen som ligger rullad upp på ryggen med yvig päls som försöker stå åt alla håll, dock inte tjock utan ganska tunn päls och inte så mycket av den.
- kroppen var i storlek som en lite grövre engelsk setter.
- mkt smala ben, såg ut att höra hemma på någon sorts vinthund.
- pälsen på ryggen såg ut att platsa på en springer spaniel, halvlånga och halvgrova strån, lite skumt bruna till färgen.
- blandat med lite grövre kortare pälsstrån som såg ut att höra hemma på en labbe.
- den gick som en liten nakenhund också.

helt enkelt, den såg ut som en liten mycket missbildad nakenhund i stort format med rottisnos :eek:

man kanske inte borde bli det, men jag blir chockad varje gång jag ser något sådant. ingen vacker syn. och ingen vacker representant för hundsläktet. :cool:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: chockerande...

Oj oj oj detta skulle jag ha vetalt se....jag har då alltid undrat hur människor som blandar både det ena och det andra. inget emot blandisavel men den ska vara genomtönkt enligt mig! :smirk:

ja det var ingen vacker syn inte. men intressant var det. hann tyvärr inte se den mer än några sekunder och hade inte kameran med mig, attans! ;)

vem vet, kanske var det ett försök att skapa en större nakenhund, fast med konstig päls..eh!?

Ja det var nog det...hmm ska vi slå till och köpa loss den=)

Ja det var nog det...hmm ska vi slå till och köpa loss den=) Sitter här med en jaklabbe vars kompis ska åka till himlen imorgon :( ...han kanske kunde få nytt sällskap av den fulingen=)Själv har jag ju hund så det räcker hehe

Den är på riktigt ja. :D Korsning mellan kinesisk nakenhund och engelsk bulldogg om jag inte kommer ihåg fel..

Jag också! Först tyckte jag han var så ruskigt ful. Men det bara lyser charm om honom. :)

Nä, haha, vad söt han va :D
Vem är ägare till den filuren ? :)

Daffne

Vet inte, någon som bor i USA. Men han är nog känd i hela världen :D

Ja, på beskrivningen lät den minst sagt konstig.. Det kanske VAR en alien. :D

TurboDevil skrev:
Oj oj oj detta skulle jag ha vetalt se....jag har då alltid undrat hur människor som blandar både det ena och det andra. inget emot blandisavel men den ska vara genomtönkt enligt mig! :smirk:

Hmmm, det finns ju en hel del renrashundar som enl mig ser ut som själva aliens också.....

vem vet.. eller också hade någon hällt vitt pulver i min frukostmjölk :eek: min kompis såg itne det minsta chockad ut när "hunden" (alienen) gick förbi... :cool:

Såg en som var till salu på blocket, korsning mellan papillon, dvärpincher och dvärgpudel. Den var så ful att den var söt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 909
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 297
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 179
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 955
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka