chipmärkning

panzy

Trådstartare
vad kostar det??? det varierar väl i landet men på ett ungefär???

Är det billigare att blodtypa el. DNA-testa???

Har nämligen en oregistrerad liten ponny som vi vill betala så lite som möjligt för att få pass till...

Jag betalade 100kr i vintras när ungponnyn chippades. Samtidigt togs tagel ur svansroten för DNA. Hon mättes även och totalt gick det på 330kr. Men själva chippningen uppgick till en hundring!

Tror det är lite olika överallt, beroende på omständigheterna.

Varför inte registrera ponnyn? ASRP reggar okända ponnyer som just okända/korsningar!

hon måste ju ha pass iaf... och det blir dyrare om man först ska registrera och sen skaffa pass....

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar