MinIan

Trådstartare
*hoppas jag stavade rätt =P
kan någon berätta lite om hundrasen? någon som har en själv som kan berätta hur dom är, hellst.. eller haft..

å leta efter fakta är jag inte intresserad av utan jag vill helt enkelt veta hur dom är som hundar.. alltså.. ja ni förstår nog hur jag menar..

jag tycker dom är så fina.. har aldrig haft en liten hund förut.. kanske tänker skaffa någon gång.. så därför är jag lite nyfiken ;)
 
Sv: chihuahua

Det är en stor hund i liten förpackning.:) De är glada och aktiva små hundar som INTE ska bäras omkring, de klarar sig jättebra. De är väldigt sällan i vägen, det är alltså mycket liten risk att man skulle trampa på dem. De tycker om värme. Nackdelen tycker jag är att de oftast är ganska skälliga, tyvärr. De kan också tro att de är större än vad de är vilket kan vara lite riskfyllt ibland. :crazy:

Om du vill köpa en chihuahua så ta kontakt med en känd uppfödare med många års erfarenhet. Det har på senare tid "poppat upp" diverse nya uppfödare som inte alltid är så seriösa...:crazy:
 
Sv: chihuahua

jodu. jag har sett skrämmande exempel då alla bär omkring dom i sina små handväskor som några prydnader.. *stackars djur*
och hur dom proppar på dom en massa kläder, skor, byxor mm.. =S

jodu.. det gäller å veta också vilka som är seriösa.. hur vet man att dom verkligen är det? för jag som inte har köpt renrasiga hundar förut kan ju säkert bli lätt lurad, finns det någon lista på bra uppfödare någonstans?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 780
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 345
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp