Chihuahua och andra små...

Sv: Chihuahua och andra små...

jag tycker inte det är så konstigt att många som bor i större städer skaffar sig småhundar. Enkelt att ta med på tunnelbanan och bussen och taxi, man får ha den i knäet på flyget (under 4 kilo är "handbagage") och det är inte alltid särskilt smart att ha hunden på marken bland allt folk, bra att kunna lyfta upp den

däremot tycker jag självfallet att även dessa hundar ska aktiveras och motioneras, men på brukshundsklubben eller inte, spelar det igentligen nån roll?

Och sen, många som skaffar sig chihuahua kanske inte VILL träna på brukshundsklubben? Det finns olika intressen för olika hundägare och bara för att andra inte gör som en själv så behöver det inte betyda att dom gör fel!

vavvavågen är tråkig, och på många hundars bekostnad, men man behöver ju inte gå till överdrift, ÅT NÅGOT HÅLL!
Numera i den här hysterin så tycker jag mest att det klagas och klagas och klagas och drar alla över en och samma kant.

Knappt man skulle vilja ha en dvärghund för då blir man väl anklagad för att smuggla hundar, inte aktiverar den, och säkerligen klär på den fåniga kläder och att vara en paris hilton-wannabe

Senast ändrad av en moderator:

Nä, jag håller mig till Kristianstad, men springer en hel del på utställning däremot:)

//E

Just strasshalsband kan ju klä en weimaraner också :)

Min poäng är väl att jag skiter fullständigt i vilket halsband man har på jycken, MEN när hunden ska ha klänning och skinnpaj till vardags, då har det gått för långt...

Kan ju förresten tillägga att det finns inga snygga strasshalsband i weimaranerstorlek...

Du ska se min täckesgarderob till mina hästar, viken häst som helst hade blivit avis... dessutom matchar ALLT;)

//E

cillamuffins skrev:
det är jag och nenne1 som är TJ-representanter här. men jag har inte sett dig på träningarna? kom ut på lördag vet jag, jag kommer nog på den sena träningen men nog ska jag hinna ta en glutt på det lilla underverket. var du föressten i veberöd i söndags?

Vi tränar på onsdagarna, enda dagen vi kan komma loss, eftersom jag jobbar på min sambos företag, och har man eget företag, jobbar man MINST 8 timmar om dagen! :cool:

Kolla i Rådamppen på jea.se annars. Han är i början där, heter ju Arne :)

Vi var i Veberöd i söndags, men bara på utställning. BIR+HP!! wohoo :banana:

då var det din som gick vidare till "nästa omgång"? det ropades efter en röd dvärgpinchervalp men den hade gått hem. jag var hon som kom tillsammans med jea. så nu vet du det ;)

cillamuffins skrev:
då var det din som gick vidare till "nästa omgång"? det ropades efter en röd dvärgpinchervalp men den hade gått hem. jag var hon som kom tillsammans med jea. så nu vet du det ;)

Japp, det var vi! Jag hade en deal men min sambo, om han hängde med, så åkte vi efter ringen. De brukar inte kolla på de mindre när det är uttagning till BestInShow...

Tyvärr minns jag inte dig... Ingen hemsida, eller liknande med biler?

jag har bara en bild på mig själv med hund och den är rätt dålig. jag vet inte riktigt vad vi är på väg att göra (skulle tippa på att det är precis innan platsliggningen), men loke verkar inte tycka det är så spännande ;) djup koncentration på tävling

Hm, kanske har en svag bild av dig... Men tyvärr är mitt minne lite si sådär ibland! :smirk:

Men vi tränar mest på onsdagar i alla fall. Nästa onsdag funkade inte, ska se om vi hittar ngn annan bättre dag.

Kanske ses vi ngn gång då? :D

Jo där håller jag med dig när det blir till vardags med klänning och sådant. Däremot har ju i alla fall jag lite olika utstyrsel för olika tider på året till min hund. Närmare jul sedan kommer han få en röd och vit tomtedress när vi är ute och går.

Dessutom har han en harly-davidson tröja som blev mycket uppskattad på Sveriges största MC-träff i somras som är här i stan där vi bor ;)

Men min lilla herre vill ju ha kläder också, annars fryser han, nakenhund som han är.
Värre tycker jag det är när man ser typ schäferhundar och retrivers med vintertäcken eller hundar med väldigt mycket hår.
Men jag har inte frågat ägarna så dom kanske har en bra anledning tex gammal eller sjuk hund.

Om man har en hund med mycket päls och har täcke på den när det regnar kan jag också förstå, även om den mesta vätan fastnar på benen och under magen där inte täcket skyddar :angel:

djurtant skrev:
Och sen, många som skaffar sig chihuahua kanske inte VILL träna på brukshundsklubben? Det finns olika intressen för olika hundägare och bara för att andra inte gör som en själv så behöver det inte betyda att dom gör fel!

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag skulle tippa på att de allra flesta inte köper en så liten hund för att visa Bruksnissarna hur ett elitspår skall tas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka