Öppen för fler förslag? Finns väl fler små raser som matchar vad du är ute efter? Havanais? (Frisk, liten, luddig).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då mina för och nackdelar på båda raserna väger upp varandra får jag be allvetande buke om råd.
Tänkt att barnen ska hjälpa till lite med vovven under stor uppsikt. Den är min så klart. Jag kommer träna den åtminstone smått i rallylydnad men även agility.
har två hundar på ca 25 kg.
Pudeln faller lite för mig på grund av utseendet :P Men utseendet e inte allt. En trevlig glad hund som följer glatt med och inte har problem med andra hundar e viktigast.
Öppen för fler förslag? Finns väl fler små raser som matchar vad du är ute efter? Havanais? (Frisk, liten, luddig).
Lycka till!Jag har kollat raser och funderat. Sen har jag tittat på annonser och valt ut med hjärtat efter ras jag varit intresserad av. Till slut stod det mellan två individer och som de ser ut nu blir det pudeln. Ska åka och titta idag så får vi se.
Hon är en av dem som driver hårt i att visa vilken allsidig arbetshund en papillion kan vara, nästa år kör det till och med bruksläger för enbart pappisar.
Mycket hund i liten förpackning!
Det blidde en liten pudel. Varit en myspropp och legat i knäet i princip hela tiden sen 17. Legat i barnens knä och varit allmänt lugn. Bara dem stora vovvarna är lite läskiga.
Tretton veckor ungefär. Dvärgpudel. Verkar bli en lugn kille som älskar barn så toppen poäng just nu.Grattis!!
hur gammal är vovven? Är det dvärg- eller mellanpudel?
Då mina för och nackdelar på båda raserna väger upp varandra får jag be allvetande buke om råd.
Tänkt att barnen ska hjälpa till lite med vovven under stor uppsikt. Den är min så klart. Jag kommer träna den åtminstone smått i rallylydnad men även agility.
har två hundar på ca 25 kg.
Pudeln faller lite för mig på grund av utseendet :P Men utseendet e inte allt. En trevlig glad hund som följer glatt med och inte har problem med andra hundar e viktigast.
TS pudel bör vara 3,5 år vid det här lagetHej.
Jag har själv funderat över samma fråga, vilken ras. Och jag valde pudel. En dvärgpudel. Jag är mer än nöjd över det valet. Pudlarna är enkla att hantera, sällskapliga och lättlärda. En smidig ras och fäster sig ofta för 1 person men klarar av att vara runt de andra med. Pudeln är mest lämplig av chihaua och pudel till agility. Min gosse är 4mån och hoppar, springer redan smidigt som bara den. Han älskar att vara ute och tycker att livet leker på dom en dans. Alltid glad och villig. Enkel att förstå. Jag är 13 år och det är mest jag som sköter om han. Men min familj (mamma, pappa, lillebror) klarar bra av att hantera honom med. Han älskar att vara ute och är väldigt leksam av sig. Pudeln passar bra till familjer skulle jag säga. Skäller ej av mina erfarenheter alls i närheten av en chihaua.
Jag var även tveksam med utseendet. Men jag har valt att ej klippa honom speciellt mycket och tycker han är urgullig så.
Hoppas du hittar en perfect ras och att jag kunde hjälpa. Bilden är på min hund!