T
Trollungen
Jag var lite snabb i vändningarna häromdagen efter ett tips jag fått ang hästar som pillar ut mineralfodret. Åkte och köpte en dunk med Chevinal Plus och när jag kom hem och läste mer noggrannt på förpackningen såg jag att den inte innehåller varken kalk eller fosfor. Nu är frågan vilket som är det bästa att komplettera med för att få kalk och fosfor?
Tidigare har jag gett Kraffts mineraler men hästen pillar ut dem som sagt och nu har jag ju en hel dunk Chevinal som jag känner att jag måste göra av med. Funderar på att komplettera med Biomineral eftersom det innehåller mineraler som inte finns i Chevinalen, det enda som finns i båda tillskotten är magnesium. Är detta en bra idé? Hur hade du gjort?
Tidigare har jag gett Kraffts mineraler men hästen pillar ut dem som sagt och nu har jag ju en hel dunk Chevinal som jag känner att jag måste göra av med. Funderar på att komplettera med Biomineral eftersom det innehåller mineraler som inte finns i Chevinalen, det enda som finns i båda tillskotten är magnesium. Är detta en bra idé? Hur hade du gjort?