Cheval Liberte eller värmlandsvagnen?

Träna träna träna så kan du snart! :)
När hur man ska tänka faller på plats blir det plötsligt väldigt logiskt och ganska enkelt :down:

Det kan ingen innan man lärt sig ;) och ska du köra släp måste du kunna backa också:D
Jag ägnade många timmar på gymnasiet för att lära mig att backa med traktor och släp, men det gick inte alls.

Men min första plan var att köpa ett vv och ha i några år och lära mig att köra släp, för att sedan uppdatera.

Jag ägnade många timmar på gymnasiet för att lära mig att backa med traktor och släp, men det gick inte alls.

Men min första plan var att köpa ett vv och ha i några år och lära mig att köra släp, för att sedan uppdatera.
Det är olika med olika fordon. Träna med bil och släp, låna och prova! Det är dyrt att byta släp..

Fast jag kan inte backa med släp :o

Öva öva öva.

Knep. Håll handen i mitten men nedre delen på ratten. Om du vill att släpet ska gå mer åt höger, sväng ratten (handen) åt höger och vise versa. (Hållandes i nedre delen av ratten blir det automatiskt "rätt håll")
Vanligaste problemet folk gör är att svänga ( vrida ratten) för mycket.

Om du kan öva ostört på en tom parkering eller nåt, är guld värt! Att lära dig just ditt ekipage. Oavsett om det är för en uppkörning eller ej så är det bra att kunna ett hum om det iafl :D

Öva öva öva.

Knep. Håll handen i mitten men nedre delen på ratten. Om du vill att släpet ska gå mer åt höger, sväng ratten (handen) åt höger och vise versa. (Hållandes i nedre delen av ratten blir det automatiskt "rätt håll")
Vanligaste problemet folk gör är att svänga ( vrida ratten) för mycket.

Om du kan öva ostört på en tom parkering eller nåt, är guld värt! Att lära dig just ditt ekipage. Oavsett om det är för en uppkörning eller ej så är det bra att kunna ett hum om det iafl :D
Har flera körskolor nära som har utbildning för be, tänkte att det kanske är smart att ta några lektioner .:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
3 474
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 840
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar