Chenival Plus, hur räknar man?

C

CeciliaAndersen

Hejsan. Jag undrar hur man räknar in Chenival Plus i foderstaten? Det står ju att det hö, havre, chenival Plus och kalk, ger en allsidig foderstat. Men det är ju inte säkert, tänk så har man ett hö med minimala värden eller ett hö med skyhöga värden!

Det står ju inte hur många gram fosfor, kalcium, magnesium o.s.v. det innehåller.. Hur vet man att det inte blir för mycket eller för lite miniraler/vitaminer och hur räknar man in Chenival Plus i foderstaten? :S

förvirrad :confused:

Sv: Chenival Plus, hur räknar man?

Hejsan. Jag undrar hur man räknar in Chenival Plus i foderstaten? Det står ju att det hö, havre, chenival Plus och kalk, ger en allsidig foderstat. Men det är ju inte säkert, tänk så har man ett hö med minimala värden eller ett hö med skyhöga värden!

Det står ju inte hur många gram fosfor, kalcium, magnesium o.s.v. det innehåller.. Hur vet man att det inte blir för mycket eller för lite miniraler/vitaminer och hur räknar man in Chenival Plus i foderstaten? :S

förvirrad :confused:

Det innehåller iget ca, p och mg, det ska ge till beroende på höet.

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
19
· Visningar
2 011
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 342
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka