Fick för tre veckor sen en ny kollega och tillika chef på mitt jobb. Vi är således nu fyra som jobbar i butiken istället för tidigare tre.
Haft det struligt ekonomiskt pga bilen rasade i samma veva som min oförsäkrade katt fick åka in till vet på jourtid och jag plötsligt hade över tio papp i oförutsedda utgifter. Tjänar under medel med if metalls avtal, flyttade dessutom till en dyrare lägenhet än vad jag haft på sju år för att bo närmre jobbet, så pengarna går direkt ut på boende och sånt man behöver för att leva. Inte synd om mig alls, men lite besvärligt då jag gärna hade besiktigat katten för försäkring exempelvis, men inte har råd alls, samma med bilen typ. Skaffade ett extrajobb kväll/helg för att försöka laga hålet i min ekonomi och hörde givetvis med nya chefen för att försäkra mig om att de inte har invändningar.
I julklapp av nya chefen får jag servetter, som ser ut som en bunt 500-lappar. Känner inte människan, så vet inte vad tanken bakom detta var. Just nu är jag lite ledsen och förvånad typ. Är jag bara känslig eller? Hur hade ni reagerat och vad 17 ska jag göra?