Cheers Cassini

Sv: Cheers Cassini

En hingst som visades på bruksprovet på prestation. Vad är det för hingst? Aldrig hört om, är nyfiken.

Här är bild och exteriör utlåtandet som publicerades på ridsports sida i samband med bruksprovet.
CheersCassini_ridsp.JPG

Cheers Cassini
164 cm f -95 e Cassini I u Fleur III e Romino-Landgraf I
Uppfödare: Gerd Magens
Ägare: Martin Martin Dawes
Omdöme exteriör: En långlinjerad och ganska välproportionerlig hingst, men något tung. Välansatt, något rak hals. Lång manke, djup, något brant bog, rakt kors. Kraftigt tåvid höger fram, något hjulig bak. Skritten är avspänd och rörlig. Traven är avspänd, men något tung och oregelbunden bak. Travar bakom sig.

Han är e Cassini I-Romino-Landgraf I-Fokus II, och kommen ur holsteiner-stostam 8769. Modern Fleur III tävlades internationellt av flera ryttare däribland Michael Whitaker. Hennes mor Sühne har fler högt placerade avkommor t ex Come On e Cantus och Nobless M e Calido. Sühne är f ö halvsyster med Castor som fanns på Penarpsgården en tid, även han högt meriterad.

Enligt annons i Ridsport skall han själv ha hoppat internationellt som 8-åring. Hästen är är buköppnad så jag tror att man får ta hans nuvarande utseende för vad det är, men det finns filmsnuttar på honom om man googlar lite.

Snacka om missvisande bild :eek:
Han ser/såg ju riktigt bra ut och verkade ju hoppa riktigt trevligt.

Annan bild, dock säkert några år sen.
Gallery_Cheers2.jpg

Men oj vilken skillnad, till det bättre. På bruksprovsbilden ser han inte ut att vara i samma form direkt och dessutom nyklippt? Sanslöst vilken skillnad. Så himla roligt att se! Fler bilder?
U

Tackar! Härligt att se! Den sista bilden är favoriten :),m känns lite retucherad med bakgrund? men hästen ser superläcker ut!
U

ur "Holsteiner Stutenstämme" av Claus Schridde
(engelska översättningen)

"The line is known for toughness and longevity as well as for rideability and willingness."

Om man söker på "Suehne" hittar man fler släktingar och hingstar. Mödernet är blytungt tycks det.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka