Chatten, bukes lilla vattenhål

L

Laban

Jag bara undrar hur det går, om det blir den "gamla" vanliga eller en annan ny.

Verkar som att besökare på chatten har sjunkit dramatiskt sedan man kör den där tillfälliga Java chatten. Kanske bara en inbildning från mig men man vet aldrig ;)

Vet att buke är i en "uppbyggnadfas"

Tack på förhand

Sv: Chatten, bukes lilla vattenhål

Chatten står pga diverse oförutsedda händelser inte på prioriteringslistans nummer 1 för närvarand.

Och pga risken för nya intrång, vilket leder till oönskade konsekvenser för forumet, finns risken att chatten inte kommer att återgå till tidigare form.

Efter vad jag förstått och erfarit, så har chattfolket i stället för att vara på Java-chatten, bildat små gäng och träffas på MSN-gruppchatter i stället. Och det tycker jag är lite tråkigt, då alla gamla chattare inte nås längre. :cry: Och det finns heller ingen möjlighet att veta, när, var och hur man får tag på chattintresserade just då.

Det är det som är pest med Java-chatten, att man inte ser om nån är inloggad, förrän man själv loggar in. :crazy:

Jag saknar också chaten men står inte ut med javachaten tyvärr, jag hoppas verkligen att det kommer nån annan chatt så småningom.
Saknar alla mina chattvänner.

Min dröm är en riktig chattkanal i ett riktigt IRC-nätverk, med en webbklient på buke för de som inte har dedikerade IRC-program. Då skulle även vi utan flash/java kunna besöka den. :)

Tja det eller göra en chatt är ju inga problem.
Vi får se när Gunnar har tid, han kanske överaskar oss :)

Jag håller med alla som skrivit:cry: .
Jag saknar de dagliga chattandet med likasinnade.

jag som tänkte hälsa på er igen:cry:

Saknar den också!

Gunnar uttryckte det att det var problem med säkerheten kring den "vanliga" chatten, men jag måste medge att mitt säkerhetsprogram får tuppjuck när jag går in på java-chatten, dessutom har jag fått andra ovälkomna gäster och får köra x-tra koller hela tiden.

Nu är ju inga längre på java-chatten, många tröttnade nog på att man som jag blev utsparkad titt som tätt.

Snälla vill ha tillbaka den andra!

Jag tittar för närvarande på olika lösningar på detta.

Jag vill ha en chatt som jag har kontroll över samtidigt som den inte skall sega ner servern eller vara en ingång för hackare.
Dessutom är det bra om man har samma användarnamn där som här på forumet.
Detta är inte helt enkelt att lösa, något får jag kanske välja bort.

Jag blir glad av att läsa att du tänker dig olika lösningar.
Det betyder att någon form bukechatt är på gång.

:bow:

Om ni kikar i spalten till vänster så ser ni att det finns ett forum som heter "Snack".
Den går till nya chattsidan! :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 112
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar