Charles Owen RidhjÄlm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fanny__92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 7 606
F

Fanny__92

Hej ! jag har blivit helt KÄR :love: den en charles owen ridhjälm signerad av John witaker.. men många säger att dom har slutat tillverka den. jag vill gärna köpa den men jag tänker inte köpa en hjälm för 2500 kr om det är något fel på den :(
så om någon vet varför dom har slutat att tillverka den kan ni jätte gärna svara mig ! men om ni har någon sådan hjälm kan ni också mejla till mig, då vill jag gärna köpa den !:bow:

tack på förhand ..
// fanny :bump:

Sv: Charles Owen RidhjÄlm

ok tack för svar :p ! funderar på att köpa en sån hjälm men dom är ju ganska dyra och man vill ju inte lägag ut pengar på något som inte fungerar !
är det någon skillnad på dressyr hjälmen och hopphjälmen ? har hitat en sådan dressyr hjälm billigare men jag skulle ju hälst vilja ha en hopphjälm..
men tack än en gång för svar!

Charles Owen John Whitaker är en hopphjälm och de gjorde om den för något år sen, yttepyttelite ändring. Men den tillverkas fortfarande, bara Charles Owen Show Hat som de slutat med vad jag vet.

CHW skrev:
Charles Owen John Whitaker är en hopphjälm och de gjorde om den för något år sen, yttepyttelite ändring. Men den tillverkas fortfarande, bara Charles Owen Show Hat som de slutat med vad jag vet.

vad är det för skillnad på den nya och den gamla ? är det en stor skillnad ?
är 2270 kr bra att ge för en sån hjälm ? eller borde man sattsa på nått begagnat ?

Skulle aldrig köpa en hjälm beg. inte ens om det fanns kvitto :p
Du gör alltid allting säkrast genom att köpa det i affär och jag tycker att den gamla JW hjälmen är snyggare än II:an

okey, men CWH sa ju att det inte var någon stor sillnad på den nya och den gamla, syns det stor skillnad ? om man köper den utomlands, tänk om den inte passar :(

Det är typ INGEN skillnad på den gamla och den nya. Den nya är den enda som säljs nu ändå så!

Åk till någon affär här i Sverige och prova hjälmen innan du beställer den utomlands! :idea: . De ska sitta tajt i början, de töjs ut sen och sitter bara underbart! :love:

BÄSTA hjälmen jag någonsin haft och jag älskar den verkligen! :love: :love:

tack för alla bra svar :p hade tänk att prova den här i sverige och sen beställa en utomland :P men hur tajt ska den sitta jag har mätt mitt huvud och har ungefär 55 i cm, ska jag köpa en 55:a då ? eller en större ?.
och tack en en gång :bow:

kram fanny:bump:

Det är väääldigt olika!
Jag har 56 cm runt huvudet och har 58 i JW och 56 i GPA, så bäst är om du provar en!
Den ska sitta rätt tajt, är den för liten så får du inte på den på huvudet, den töjer sig ungefär ½ storlek, så den kommer sitta bra efter några gånger! :)

CHW skrev:
Det är väääldigt olika!
Jag har 56 cm runt huvudet och har 58 i JW och 56 i GPA, så bäst är om du provar en!
Den ska sitta rätt tajt, är den för liten så får du inte på den på huvudet, den töjer sig ungefär ½ storlek, så den kommer sitta bra efter några gånger! :)

vad är GPA en annan hjälm eller ?

ja, GPA är en hjälm som också är väldigt populär, lätt hjälm som bara väger ca 490g.

Men de är ju inte sköna! JW är skööönast! :love:

Du med ditt tjatande om att du skulle köpa en JW hjälm för ett tag sen! Smit inte undan nu! Jag minns! :p

Har hittat en annan hjälm nu (mycket bättre till dressyrtävlingar :p ) ska också köpa ny GPA Titium hjälm hos Hästbiten (och få lite mer medlems poäng så att jag kan få ett till schabrak gratis :D ) ..JW hjälmen får komma då de väl gör en som är snygg nog att ha även i dressyr *retas*

:) jah tror det var en på tradera som såler 2 såna inte allt för dyrt

tack för alla svar som handlade om hjälmen *host host :d
hehe nee jag skojar bara..
men den här GP hjälmen, nån som har en bild eller nått ?:bump:

HADE inte msn blockat dig, var inte inne på msn :P

Bild på GPA Speed Air:
air-big.jpg

Bild på GPA Titium:
textium.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 360
Senast: Gumman123
·
Utrustning Hej! Jag måste köpa en ny ridhjälm pågrund utav avramlig och dålig passform på min gamla hjälm. Dom hjälmarna jag har köpt innan har...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Salinero
·
Islandshäst Hej! Jag ska åka och sommarjobba på Island och är nu i full gång med städning och fix av alla kläder och utrustning, fick höra att...
Svar
13
· Visningar
2 084
Senast: Korven
·
Utrustning Nu är det dags för mig att köpa ny ridhjälm, men som allt annat så finns det ju en uppsjö att välja bland.. Det jag tänker mest på är... 2
Svar
21
· Visningar
4 298
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka