Chapman 757?

Sv: Chapman 757?

Mia_R skrev:
Vad kan alla ni kalenderbitare berätta för mig om den hingsten? :idea:
CHAPMAN
född 1982
Elit premierad
170 cm hög
e. Chagall - Dorn - Kalmuck
Bruksprovssegrare i sitt bruksprov med bl a 9 - 10 i uppsutten hoppning och 40 poäng exteriört.
Han har tävlat i GP dressyr med massor av segrar och placeringar både nationellt och internationellt.
Han representerade Sverige vid VM i Haag 94 och var Sveriges vinstrikaste häst flera år i rad.
Han har blivit årets fadershingst i Breeders.
Han har lämnat flera godkända hingstar bl a Baryshnikoc 867, Camaro 918, Copain 900 och Rambo 910.
Han har avkommor placerade i både svår hoppning och svår dressyr.
Han har även avkommer som tälvar framgångsrikt i fälttävlan och körning.

OBS! Att uppgifterna i hingstkalogen för 2004 är inte korrekta t ex höjd m m.

Vill bara tillägga att han faktiskt är elitpremierad också...

Om några veckor kan jag ge er mer ang.hans avkommor...

nästa vecka kommer det ett 3 års sto på inridning hit e:Chapman...

Vad jag har sett av henne innan så verkar hon vara jättecool

Många säger att Chapman ger besvärligt humör till sina avkommor. De jag träffat har inte visat något sånt.

I år godkändes treårshingsten Tutanchamon e Chapman - Ceylon.

Ja, jag ha också hört att han har knepigt humör men lämnar väldigt vackra avkommor.

Jag skulle absolut inte haft något emot att sätta ytterligare en Chapman - Ceylon-avkomma till världen, men tyvärr står han på naturlig betäckning och det är långt till Skåne!

Okej...då kankse vi får någobting att bita i rejält här på gården ;)

Det kanske blir en spännande följetång här på buke... :crazy:

Jag har en jättecool kille e.Chapman - Cavalotti och väntar ett helsyskon till honom om några dagar.
Tempramentet hoss denna häst är helt otroligt, hans mamma är en riktigt hispig märr, men han har varit lika lugn och förståndig hela sitt liv (1 år). Inget är konstigt för honom allt nytt verkar helt naturligt. Trots detta är det ingen kossa utan han älskar att visa upp sig och stila för nya människor. Tror att han med tiden kan bli en mycket trevlig tävlingshäst med mycket utstrålning. Hoppas att syskonet blir ett sto med samma temprament, hon kommer i så fall att ersätta sin mamma i avelsboxen med tiden.

Att han dessutom lämnat flera polishästar som är supercoola.

Vi har en valack e. Chapman-Marino, väldigt snäll på alla sätt.

Hade ett sto e. Chapman-Marduk som jag tyvärr fick slakta alldeles för tidigt pga av en skada. Men hon gav verkligen allt för sin ryttare, var mkt bra att ha med att göra.

Enda som jag (förutom knepigt temperament) har hört som negativt för Chapmanavkommor är att de har tendens till underhals vilket bl a min hade. Man fick jobba för att hon skulle gå i rätt form, kallades för giraffen som liten :D
Har en avkomma efter henne som inte har ärvt detta i alla fall... men väl viljan att jobba och utstrålningen.

Jag har träffat på flera avkommor efter Chapman och måste nog säga att de alla hade lite speciellt temperament. Känsliga, kanske lite "enmanshästar". Inga nybörjarhästar i alla fall. Ingen har varit dum, men kunde nog bli det med fel hantering.
Intressant detta med underhalsar, har jag inte tänkt på innan men det stämmer nog faktiskt...
Alla har också varit mkt rörliga. (Sett 5-6 st vuxna hästar på nära håll, så jättemånga är det inte.)

Kul det här med underhals, jag har inte hört det förr. Min egen lille är precis tvärt om, en riktig hingsthals trots sin ringa ålder. Så det är nog skiftande, själv har han ju en trevlig hals.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sötpotatis
  • Pizza (hemgjord)
  • Vinterföräldrar 24/25