Chansen för skäckföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ebba85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 016
Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ebba85

Hej!
Jag ska betäcka mitt sto nu i vår har jag tänkt. Hon är en korsning mellan halvblod och paint och brunskäck. Hennes pappa är homozygot hingst, och jag ska betäcka henne med en skäckhingst (dock ej homozygot). Nu undrar jag om det finns någon här som vet hur stor chans det är att hon får ett skäckföl? Rent procentuellt borde den ju vara ganska stor med tanke på att bägge är skäckar, men jag har aldrig avlat på färg innan (har inte avlat överhuvudtaget) så jag vet inte.

MVH//Ebba

Sv: Chansen för skäckföl?

Detta är en fråga som passar bra i tråden om "vad kan det bli för färg på avkomman", som du hittar om du bläddrar lite här - eller går via länken i den nålade regeltråden....

Var vänlig stäl frågan där, så att forumet slipper bli översvämmat av liknande frågor - som inte uppskattas av alla...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 020
Avel Går det att på ett ungefär veta hur stort ett föl troligtvis blir, baserat på föräldrarnas mankhöjd? Dvs om de är olika stora, annars är...
Svar
11
· Visningar
2 069
Senast: MayGrace
·
Avel funderar på att betäcka mitt SWB- sto. Stofamilj 40. Hon har en god exteriör av kraftigare modell. Min önskan är att avkomman skall bli...
Svar
17
· Visningar
1 618
Senast: Joganna
·
Avel Hej! Har ett vbl sto som inte fungerade på travet eftersom hon är för nervig, aldrig startad. Fungerade dock ok att rida men tyvärr...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka