Championatet-frågor?

C

Cesar

Hej!

Har en fråga. Har läst starlistorna till avelschampionaten på Flyinge som ju börjar nu i veckan och jag är lite förvirrad. För 5:åringar och 6:åringar finns ju både championat och Breeders...vad styr vem som är med var? Är det så att i Breeders är det bara svenskuppfödda/svenskägda hästar? Rider de samma program/hoppar samma bana men delas vid prisutdelning? eller hur funkar det?

Sv: Championatet-frågor?

För att få rida Breeders måste hingsten varit Breeders-ansluten, fölungen ansluten samt ha gröna papper. Om jag nu inte minns fel...

De går samma klasser men det är 2 prisutdelningar!

Sv: Championatet-frågor?

Alla hästarna startar i öppna championatet (som precis som det heter är öppet för alla oavsett födelseland, stam, färg på papperna mm) bland dessa går även de hästar som är Breeders anslutna sedan födelsen (pappan skall ha varit breedersansluten det år fölet föddes samt att avgift till Breeders betalades in vid fölets reg), så breeders blir lite en egen klass i klassen. Om tex 1 o 2 an i öppna championatet inte är breedersanslutna men trean är det så blir automatiskt 3an segrare i Breeders delen osv
Det är mkt mer prispengar i breeders delen än i den öppna (men mer prestige i den öppna eftersom där är mkt större konkurrens).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Bison
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 872
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 187
Senast: liiinnea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka