Cesar Millan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan

Jaså inte? Då ska jag hålla tyst och inte ha någon åsikt alls om avlivningsmetoderna dom använder sig av i Asien när dom slaktar hundar till mat. Får man fråga varför man inte skulle ha åsikter om saker och ting som sker i andra länder? Bryr du dig aldrig om vad som sker utomlands öht?

Helt ot men självklart så är det jättehemskt att hundar slaktas på hemska sätt för att bli mat, men det är absolut inte värre än att andra djurarter slaktas på hemska sätt för att bli mat

/Lukin (en sån där gnällig vegetarian)

http://channel.nationalgeographic.com/channel/video/index.html?searchquery=PROGRAM-Dog Whisperer

Dog Park Duke = Stackel

Motor Mouth= Stackel (stackars hund) :( Sida 2

Spike and the cat= EL Sida 2

Vart på denna film ser du el??????
Det är ju katten som fräser och smäller till genom buren på hunden!!
Jag ser apsulut inga grymma metoder!
Halsbanden väljer ägaren säger han ju i nästan varje program!
Om menniskor som skaffar ex hund kunde uppfostra dem som man ska skulle han inte ha något jobb allt för många skaffar hund sedan går det bara utför de har ex ingen erfarenhet alls och skaffar fel ras eller låter hunden helt ta över och blir sedan rädda!
Hm...nå slags test för att skaffa hund vore bra! alldeles för mkt okunnigt folk med tickande bomber i koppel!!

Om det är den svarta schäfern du ställer dig frågande till om det användes el så är svaret JA

Den hunden elades!

Har ingen länk eller vilket datum programet gick.
Men jag har set honom även demonstrera hur man använder elhalsband, bla på sig själv & när man kan använda det.

Vad det gäller stackel är det ju vassa "piggar" som man har rätt in i halsen, skinnet.
Tycker att det är hemskt, går att träna jätte bra med vanlig struplänk om man vet vad man gör.

Annars har han väldigt bra tanke, det är ju faktiskt vi människor som måste göra oss förståda för hunden & lära oss se vad hunden vill/känner.
Inte förmännskliga hunden vilket fruktansvärt många gör.

Helt ot men självklart så är det jättehemskt att hundar slaktas på hemska sätt för att bli mat, men det är absolut inte värre än att andra djurarter slaktas på hemska sätt för att bli mat

/Lukin (en sån där gnällig vegetarian)

Det har du alldeles rätt i, det är därför jag äter varken hundar,katter,kor,grisar etc. Att andra gör det bryr jag mig dock inte om.

Beteendevetenskapen har länge visat på att positiv förstärkning är det som ger störst resultat inläningsmässigt samt i längden ger ett stabilare beteende.
Som "klickertränare" bör du veta skillnaden på inlärnning resp uppfostran/etablering av ledarskap i flocken.

Det jag sett av honom strider mot större delen av både inlärningspsykologins- och beteendevetenskapens teorier.
Däremot bekrfätar han mina förutfattade meningar om (manliga amerikanska) hundtränare som maktmissbrukare med förkärlek för bestraffning.
Vilken bestraffning tänker du då på?
På vad sätt bryter han mot beteendevetenskapens teorier?

För i helvete, sluta visa skiten i TV>.<
Men jösses människa, varför inte se ETT helt program innan du exploderar?

LIA

Tycker att det är hemskt, går att träna jätte bra med vanlig struplänk om man vet vad man gör.

Det går aldeles utmärkt att träna hund helt lös om man vet vad man gör också, de är så pass lättmotiverade och flockbundna så det brukar inte vara några problem.

Det går aldeles utmärkt att träna hund helt lös om man vet vad man gör också, de är så pass lättmotiverade och flockbundna så det brukar inte vara några problem.

Det där hade jag velat se bevis på vad gäller problemhundar.
Kors i hela taket,men jag ståe helt på LIAs sida och vill ha utförligare förklaringar på dina påståenden.

Hihi ok då, jag kanske blev lite för uppeldad. Är hemma sjuk (sen i lördags) så jag har väl samlat på mig lite för mycket irritation... och tar kanske lite starka mediciner. Och har en valp här som snart har slitit isär varenda reklamtidning och tuggat upp halva sminklådan för att matte är SÅÅÅÅ tråkig. Ber om ursäkt om tonen blev väl skarp.

Men jag vidhåller att det är lätt att döma andra utifrån sig själv och inte ta hänsyn till andra levnadssätt. Det är ju inte CM själv som bestämt att serien ska sändas i Sverige... Programmet är helt klart riktat till den amerikanska marknaden. Sen att folk kan bli påverkade på ett negativt sätt av att se serien är ju samma gamla diskussion som våldsfilm och dataspel... Jag tror inte att folk vill ha stackel på sin hund eller prova elchocker för att CM gjorde det på TV...

Ok jag holler med om att de halsbanden är grymma men det är ju inte han som väljer halsband!
själv har jag inte ens stryphalsband på mina går utmärkt med vanligt
halsband med!!
bara man vet vad man gör och hunden är mer intresserad av vad du gör än något annat!
Man behöver ej vara elak bara bestämd hunden känner mkt väl hur du är!
men tyverr finns det menniskor som skaffar hund som inte vet något
och där hundarna tar över och blir farliga. det tycker att de är söta osv men de kräver endel också!
Allra hällst i USA där de har hundarna som bebis! skämmer bort dem mm..
Säger dock inte att det är fel att skämma bort sin hund bara den får vara hund! och inte göra allt den vill för då stiger den fort i rang, en hund testar oss många gr /dag utan att man vet det det kan räcka med att den får vinna en kamp så känner den sig som flock ledare!
Många har säkert hundar som tror de är flock ledare utan att de vet om det! finns även mkt super bra hundägare!!!
Jag såg ingen el på den svart schäfern men fine det var väll så..

Hm..vet ej om jag kan holla med om det helt...
finns mkt problem hundar..har en jag känner som har en som älskar alla i familjen men hatar(atakerar hundar och menniskor han inte känner) inte nödvändigt vis hugger men!skulle du träna den hunden lös...om du vet vad du holler på med???
Jag vet vad jag holler på med men Jag skulle ALLDRIG ha den hunden lös för farlig!

Vilken nivå är du med dina hundar & vad är det för ras:confused:

Ok jag holler med om att de halsbanden är grymma men det är ju inte han som väljer halsband!
själv har jag inte ens stryphalsband på mina går utmärkt med vanligt
halsband med!!
bara man vet vad man gör och hunden är mer intresserad av vad du gör än något annat!
Man behöver ej vara elak bara bestämd hunden känner mkt väl hur du är!
men tyverr finns det menniskor som skaffar hund som inte vet något
och där hundarna tar över och blir farliga. det tycker att de är söta osv men de kräver endel också!
Allra hällst i USA där de har hundarna som bebis! skämmer bort dem mm..
Säger dock inte att det är fel att skämma bort sin hund bara den får vara hund! och inte göra allt den vill för då stiger den fort i rang, en hund testar oss många gr /dag utan att man vet det det kan räcka med att den får vinna en kamp så känner den sig som flock ledare!
Många har säkert hundar som tror de är flock ledare utan att de vet om det! finns även mkt super bra hundägare!!!
Jag såg ingen el på den svart schäfern men fine det var väll så..

Menar du att om man behöver en stryplänk på en hund för att korigera ex att inte dra mm.
Så är man ingen bra hundtränare??

*lite kl*

jag har aldrig påstått att jag tränar hundar. jag jobbar med klickerträning på häst... Däremot har jag sett otroligt duktiga hundtränare arbeta många olika typer av problemhundar. Bara för att man inte har hunden kopplad behöver man inte släppa ut den lös i stan, man kan vara i en inhägnad.

Jag tar mig friheten att dömma CM, det första jag såg med honom var att han kastade sten på en hund som inte kom på inkallning. FÖr mig är det så fel det kan bli, och jag tror inte att en människa som väljer att kuva djur på det viset har något att tillföra mig, annat än som avskräckande exempel.

Jag, precis som ni, har rätt till min åsikt;)

Min hund är en fd sk. problemhund som var bla. aggressiv mot andra hundar när han kom hit för ett år sedan. Problem som inte finns kvar längre. Däremot jobbar jag varje dag med att bli av med hans strykrädsla- den sitter djupt i honom efter sk. "hundträning" med div. bestraffningsmetoder.

Senast ändrad:

Ja, kan man träna en hund utan klicker ??? :rofl:
Varför gå denna omväg??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 143
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 952
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 076
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 611
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka