Cesar Millan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Zita

Ser alltid på detta program och han lyckas alltid till 100%. Det måste ju vara så att han misslyckats nån gång, som inte visas i TV. Visst, killen är otroligt kunnig och en verklig ledargestalt för sina hundar. Bara se hans flock med små chihuahuor och pitbull i samma inhängnad är otroligt facinerande och han får dom att lugna sig bara med ett hyssjande. Men, kan han ha lyckats varje gång när han hjälpt folk?

Sv: Cesar Millan

Alla kan ju inte lyckas alltid - det har jag mycket svårt att tro.
Men det är klart att man inte vill visa fallen som inte gick vägen i TV.

Tja. Jag tror faktiskt att han lyckats större delen av alla gånger han hjälpt folk iom att han använder både el och framförallt stackel med mycket gott samvete. Däremot vet jag som är mkt involverad i media att mycket, och då menar jag mycket klipps bort i alla program oavsett genre. Jag tror helt enkelt inte att folk skulle vara intresserade av att titta om han (ceasar) plötsligt gav upp med ett fall.

För att citera honom från förra programmet " I really love to see a woman going for a walk with two big german shepherds in control"...hundarna i fråga hade stackel på sig för att inte dra i kopplet.

Ang hans 40 (?) hundar som han har tror jag också att hans elkärlek kan ha spelat roll på vissa bråkstakar i flocken, alla är dessutom kastrater.

Missförstå mig inte nu, jag gillar Ceasar till största del. Men han är och förblir långt ifrån den allsmäktige "hundviskaren".

Men var det inte i något avsnitt någon hade avlivat sin ena DP efter att han varit där?

Men det var för att dom inte orkade fullfölja arbetet efter att han varit där.
Jag vet att han i princip sa rakt ut att han tyckte det var onödigt gjort, då han tyckte att den hade stora chanser att bli "bra".

Så det var väl inte hans "fel", men det visar att det inte löser sig hos alla han varit hos.

Håller med att mycket klipps bort i program. Men vad skulle det vara för fel om han skulle misslyckas och det visas? Han är ju inte mer än människa. Alla hundar är ju olika individer och helt klart måste han misslyckas då och då. Det är ju inte så konstigt att han blivit höjd till skyarna när allt går sååå bra. Men han är ändå ingen Gud.

Det där att CM använder el har jag hört tidigare också... men aldrig sett själv. Nu följer jag inte serien slaviskt... men jag har sett några avsnitt och där har det aldrig figurerat el. Har du sett att han har använt el och i så fall i vilket sammanhang?

Sen det här med stackel är ju för mig en svår kritik att lägga på en person från ett annat land. I USA är det vad jag vet inte förbjudet eller sett som något etiskt dåligt att använda, som det är här i Sverige, så det känns konstigt att kritisera någon pga det. Alla länder har olika syn på hundar och man kan inte döma dem efter de reglement eller traditioner som vi har i Sverige.

*kl*
Det lilla jag har sett har fått mig att stänga av TVn.
Beteendevetenskapen har länge visat på att positiv förstärkning är det som ger störst resultat inläningsmässigt samt i längden ger ett stabilare beteende.
Det jag sett av honom strider mot större delen av både inlärningspsykologins- och beteendevetenskapens teorier.
Däremot bekrfätar han mina förutfattade meningar om (manliga amerikanska) hundtränare som maktmissbrukare med förkärlek för bestraffning.

För i helvete, sluta visa skiten i TV>.<

/Migo
klickertränare

Det finns en gammal tråd om CM där ett klipp visas upp när han elar en hund som inte kommer överrens med katten!

Jag kollar på CM ganska mycket och jag tycker han är ganska bra.
Visst alla tycker ju inte att han använder den bästa metoden i bland. men mycket är bra tycker jag.

Tycker dom små knepen som han vissar tex när hunden rusar fram till dörren om det kommer nån m,m är jätte bra och hunden lyssnar till slut ju för det mesta.

inte för att låta spydig eller nått nu...
Men det har gått många diskutioner om sånna hundprogram här inne men det kommer alltid massa och klagar på dom som gör sånna program. att dom använder fel metoder

varför inte vara på den possetiva sidan och se att det löser sig för problem hundar istället så inte vi får mer odugliga hundar som kommer fara illa eller göra illa nån till slut.

varför inte vara på den possetiva sidan och se att det löser sig för problem hundar istället så inte vi får mer odugliga hundar som kommer fara illa eller göra illa nån till slut.

Därför att då finns det inget att diskutera. Och folk måste få ha synpunkter..

Håller med att mycket klipps bort i program. Men vad skulle det vara för fel om han skulle misslyckas och det visas? Han är ju inte mer än människa. Alla hundar är ju olika individer och helt klart måste han misslyckas då och då. Det är ju inte så konstigt att han blivit höjd till skyarna när allt går sååå bra. Men han är ändå ingen Gud.

Helt enkelt för att det är tv.Tv måste sälja och man säljer det som drar in mest pengar! Tråkigt men sant.

För att han inte hjälper hundarna, han hjälper hundarnas ägare. Det är inte alltid samma sak... men det går att kombinera!

Det där att CM använder el har jag hört tidigare också... men aldrig sett själv. Nu följer jag inte serien slaviskt... men jag har sett några avsnitt och där har det aldrig figurerat el. Har du sett att han har använt el och i så fall i vilket sammanhang?

Japp! Såg avsnittet som Jolanta gav exempel på där en svart schäfer jagade familjens katt. Det finns även ett klipp där Ceasar demonstrerar (teoretiskt) hur ett elhalsband fungerar och talar MYCKET väl om det. Stacklet har han använt otaliga gånger. Bla på en rottis och senast i måndags på två schäfrar.

Sen det här med stackel är ju för mig en svår kritik att lägga på en person från ett annat land. I USA är det vad jag vet inte förbjudet eller sett som något etiskt dåligt att använda, som det är här i Sverige, så det känns konstigt att kritisera någon pga det. Alla länder har olika syn på hundar och man kan inte döma dem efter de reglement eller traditioner som vi har i Sverige

Jaså inte? Då ska jag hålla tyst och inte ha någon åsikt alls om avlivningsmetoderna dom använder sig av i Asien när dom slaktar hundar till mat. Får man fråga varför man inte skulle ha åsikter om saker och ting som sker i andra länder? Bryr du dig aldrig om vad som sker utomlands öht?

Man lär ju ägarnen att lära sig hur man skall hanskas med problem som oftast går att lösa. Får ägarnen en bra lärning hur dom skall göra med sina hundar hjälper du ju hunden med att ha en fast hand och inte får göra som den vill.

Men herregud... har jag sagt någonting om vad jag personligen tycker om metoderna CM använder - nej! Betyder det att jag tycker att de är bra? Vet inte har inte sett tillräckligt många avsnitt för att ha en åsikt egentligen. Jag frågade dig om elen - och det fick jag svar på...

Du får självklart ha din egen åsikt om allt du vill, det jag försökte säga är att man ska vara försiktig med att döma andra människor utifrån sin egen kultur och sina egna värderingar. Ja, vissa i Asien äter hund... tror du att det är för att de vill reta upp människor i västvärlden... nej det är för att det är deras tradition och för att en del inte har annan mat. De lever efter det som är rätt i den kulturen. Sen kan vi sitta här i vår välfärd med vårt enorma överflöd och tycka att det är rätt eller fel allt vi vill. Men det kommer inte att ändra verkligheten och du kommer inte att stoppa dem från att äta hundar genom att beklaga dig över hur hemskt det är i det här forumet.

Självklart bryr jag mig om vad som händer i andra delar av världen, men jag dömer inte andra människor för att de inte lever som jag gör. Du kanske också tycker att de som äter hundar i asien är sämre människor än vad vi i väst är som inte gör det... och då kanske du också tycker att alla andra människor som inte är som vi i Sverige är ociviliserade monster... välkommen till 1800-talet!!!

Usch nä det så inge roligt ut när han liksom kröp in under soffan där Matte satt för att gömma sig... Men, undrar varför han använde el och inte sin vanliga "bett-metod" eller "hålla ner-metoden"?

Men herregud... har jag sagt någonting om vad jag personligen tycker om metoderna CM använder - nej! Betyder det att jag tycker att de är bra? Vet inte har inte sett tillräckligt många avsnitt för att ha en åsikt egentligen. Jag frågade dig om elen - och det fick jag svar på...
Här hade vi allt ett argt litet bi, varför på så dåligt humör?:D Har jag sagt vad påpekat för dig vad du tycker om el och stackel? Nepp!
Du får självklart ha din egen åsikt om allt du vill, det jag försökte säga är att man ska vara försiktig med att döma andra människor utifrån sin egen kultur och sina egna värderingar. Ja, vissa i Asien äter hund... tror du att det är för att de vill reta upp människor i västvärlden... nej det är för att det är deras tradition och för att en del inte har annan mat. De lever efter det som är rätt i den kulturen. Sen kan vi sitta här i vår välfärd med vårt enorma överflöd och tycka att det är rätt eller fel allt vi vill. Men det kommer inte att ändra verkligheten och du kommer inte att stoppa dem från att äta hundar genom att beklaga dig över hur hemskt det är i det här forumet.
Men kära nån vad upprörd du blev,hur är det fatt?
Jag har inte skrivit något om faktumet att de äter hund, jag tog exemplet att jag inte gillar avlivningmetoderna. DET dömer jag dom för. Inte ätandet.

Självklart bryr jag mig om vad som händer i andra delar av världen, men jag dömer inte andra människor för att de inte lever som jag gör. Du kanske också tycker att de som äter hundar i asien är sämre människor än vad vi i väst är som inte gör det... och då kanske du också tycker att alla andra människor som inte är som vi i Sverige är ociviliserade monster... välkommen till 1800-talet

Det var en fantastisk förmåga att dra underliga slutsatser du hade:confused: Vart får du allt ifrån? När morfar var väktare var stackel och el tillåtet i Sverige (stackel är det fortfarande) och var lika vanligt som strypkedja ungefär,nu är det förbjudet. Själva användandet av redskapen och vad jag tycker om det hör inte till diskussionen. Jag tycker dock det är oerhört klumpigt att uttrycka sig så kärleksfullt om ett sådant redskap i tv så att det når ut till en hel hop med folk som inte kan ett jota hund eller elanvänding. Där kan man köpa ett elhalsband i en vanlig djuraffär.

Nu ska jag gå och fnysa åt asiater och gräma mig över att folk äter hundar,haha:D

Usch nä det så inge roligt ut när han liksom kröp in under soffan där Matte satt för att gömma sig... Men, undrar varför han använde el och inte sin vanliga "bett-metod" eller "hålla ner-metoden"?

Därför att tog han den risken med en "red zone" hund (en hund som är farlig enligt honom) som dessutom är en stor schäfer så skulle han antagligen inte vinna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 143
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 952
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 076
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 611
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka