Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur töntig för man vara?
PL
Jag tvingar ner min hund och håller honom nere, jag kastar inte omkull honom. Dels är han för tung för att jag ska orka lyfta och kasta ner honom, sen skulle jag överhuvudtaget ändå inte kasta omkull honom. Sen sa jag inte att hunden är lugn och sömnig redan när man lägger hunden mellan benen och smeker den över bröstkorgen. Det skulle ju göras för att lugna hunden. Och i alla fall jag får tvinga min hund att ligga kvar innan han lugnar sig. Brukar också bita lite på mina händer för att jag ska släppa upp honom eftersom han inte vill ligga där.
I klippet "Cesar Millan strangles dog..." tycker jag inte att han stryper hunden. Sen kanske han gör det i andra klipp, men jag tycker inte han gör det i det klippet. Det är jag heller inte ensam om.
+ Indil
Min hund har tex hoppat och bitit när man varit ute och gått. Har han inte slutat när jag fortsatt gå, sagt till honom eller provat nåt annat har jag tvingat ner honom och hållit honom nere. När han biter och ger mig blåmärken är det inget kontaktsök i mina ögon.
Andra tillfällen har varit när man tränat eller just efter inkallning, alltså när han kommer tillbaka och det inte gått att berömma/belöna honom eftersom han hoppar och biter. På nåt sätt måste man ju bryta, för jag accepterar inte att han biter ens på lek. När vi leker och jag får ett nyp av honom får han veta att han gjort fel, man jag vräker inte omkull honom då.
Jag gör det för att jag har fått lära mig att man gör det. Mina föräldrar fick lära sig det, också på kurser.
Min kursledare på valpkurs sa att när han blev sådär uppjagad och började hoppa och bita skulle jag sätta mig ner med hunden mellan benen och stryka honom över bröstkorgen så att han skulle lugna sig.
Men ingen har fortfarande sagt vad man ska göra istället. Ingen kan ju säga ett bättre sätt. Hur gör ni själva när ni får problem? Ett utfall mot en mötande människa/hund, hoppande och bitande på armar... Ett ryck i kopplet, en dutt på baken, en leksak?
Många av problemen som hundarna har i programmet, är det ju inte konstigt att dom har, när dom knappt får nån motion eller aktivering. På nåt sätt måste ju hunden få utlopp för sin energi.
Men du försvarar CMs våld med din sambos våld för att försvara sig!
PL
Gränsen för vad man utsätter sin egen hund för i en situation där man vill ändra ett beteende och vad man är beredd att utsätta någon annans hund för som är en fara för en själv eller sin hund, barn osv är förhoppningsvis väldigt skiljd.
Jag ser det som trots eller att han försöker bestämma. hur ser du det?
Vad får han för vinning av att hoppa och bita på mig när jag blir arg på honom eftersom jag inte accepterar det? Att jag svarar med en reaktion?