H

hovawart

Hej! Jag har varit på två utställningar ovh fått bra bedömningar vilket är jättekul! Nu undrar jag bara hur man får ett cert? Är lite osäker på hur man får det.. Tacksam för svar:d

:bump:

Sv: Cert?

hovawart skrev:
Hej! Jag har varit på två utställningar ovh fått bra bedömningar vilket är jättekul! Nu undrar jag bara hur man får ett cert? Är lite osäker på hur man får det.. Tacksam för svar:d

:bump:

Nu förutsätter jag att du har en Hoffe, och då gäller följade:

Utställningen skall vara officiell, och din hund ska tävla i bruksklass (bkl). Den tik resp. hane som placerar sig bäst i bkl, och som domaren tilldelar CK (certifikatkvalité), vinner cert (certifikat).

För att få tävla i bkl gäller följade krav för Hoffar:

Godkänd lägre klass vid SBKs bruksprov
eller
Godkänd som draghund (DRH II)
eller
Tjänstehundcertifikat
eller
BHP I
eller
IPO I
eller
SCHH I
eller
BSL 2

Saxat ur SKKs regelverk.

Tack så mycket för hjälpen! :rofl::D

Duvan skrev:
Nu förutsätter jag att du har en Hoffe, och då gäller följade:

Utställningen skall vara officiell, och din hund ska tävla i bruksklass (bkl). Den tik resp. hane som placerar sig bäst i bkl, och som domaren tilldelar CK (certifikatkvalité), vinner cert (certifikat).

För att få tävla i bkl gäller följade krav för Hoffar:

Godkänd lägre klass vid SBKs bruksprov
eller
Godkänd som draghund (DRH II)
eller
Tjänstehundcertifikat
eller
BHP I
eller
IPO I
eller
SCHH I
eller
BSL 2

Saxat ur SKKs regelverk.

Om man har en hund av icke brukshundsras, dvs en sällskapsras klass 9 vad gäller för cert då? jag vet att hunden måste vara över nio månader men sedan..??

Då vinner den som står först i bästa tik respektive bästa hane certifikatet. För att få gå vidare från sin första klass ex juniorklass, unghundsklass, öppenklass eller veteranklass måste man få CK i konkurensklassen som kommer efter kvalitetsbedömningen (där du måste få ett första pris dvs ett rött band).

OM den hund som står först redan har tre cert dvs är champion så går certet till hund nr 2, är den fullcertad vandrar certet vidare tills man har en hund med ck (certifkatskvalite) som inte är fullcertad. Har alla hundar med ck redan tre svenska cert delas det inte ut några cert i det könet.

Hoppas att du förstod!

javan

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 478
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat