Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
(Ursäkta om detta redan varit uppe)
Har nån läst både den gamla och den nya Centrerad Ridning (Sally Swift)?
Finns det anledning att köpa den nya om man har den gamla? Tyckte att den gamla hade ett lite tungt språk, är det bättre i den nya?
Skrev en tråd om den boken för några veckor sen men fick inget svar
Hade då just varit och köpt den på bokhandeln, ett rent impulsköp
Jag har även den gamla boken och tror att dom kompletterar varandra ganska bra. Har bara kommit en bit i den nya så jag kan inte riktigt uttala mig ännu.
Den nya boken är uppbyggd med olika pass (11 st tror jag) Där varje pass börjar med övningar från marken och sedan hur man använder sig av dom på hästryggen.
Om man skulle sammanfatta det lite så tror första boken handlar mer om själva grundfilosofin och att andra sedan går in på mer specifika övningar
Rekommenderar den iallafall
Nu när vi ändå är inne på det här med Centrerad ridning måste jag bara få säga att den har hjälp mig mycket. Jag har fått mer känsla i ridningen och hästarna går bättre. Läser vidare i min bok med spänning
Håller helt med om att det är en stor inspirationskälla.
Jag var förbi bokhandeln och bläddrade i boken i går, den verkar som du skriver lite mer konkret än den andra. Kanske en lämplig julklapp till mig själv?!?
Kropp & Själ
Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr"
Konserter- som av någon anledning var...