Cecar millan

Sv: Cecar millan

är det inte han som använder elhalsband? har för mig att jag såg en annan tråd om honom bara häromdan..

är det inte han som använder elhalsband? har för mig att jag såg en annan tråd om honom bara häromdan..

:mad: näe fy, då är han inte min sorts hundmänniska iaf!!!

hittade hans hemsida, så ska läsa lite där.......

elhalsband har jag inte en aning om, men hans sätt att hantera hundar är ju bra.
Men kolla på youtube.com så får ni se och skriv hans namn

elhalsband har jag inte en aning om, men hans sätt att hantera hundar är ju bra.
Men kolla på youtube.com så får ni se och skriv hans namn

tycker det jag läser på hans sida verkar rätt vettigt, men sen vet man ju inte.....lite mycket pr över det hela för min smak, lite stort liksom..

Han vet vad han gör och är duktig på tajming och att läsa hundarna. Hans metoder må verka brutala men de är effektiva och med hans tajming så gör de knappast någon skada.

Det som däremot är tveksamt är hur bra det går att försöka lära ut hans metoder till 'gemene man' som inte besitter en bråkdel ens av hans känsla och tajming.

Jag tycker att Ceasar i störtsta mån är bra, dock ifrågasätter jag oftast hand förkärlek för stackel och el.

av dom avsnitt jag har sett så verkar han ju bra, men har också läst i andra trådar att han har använt elhalsband osv.. det är väl inte det bästa sättet kanske..
men han verkar ju få ordning på de flesta problem hundarna eller om man ska säga människorna!!

Han har bra tillvägagångssätt tycker jag vad tycker ni?
ååh, fråga inte såna här frågor, inget illa menat. men många här har hört att han använder elhalsband men och hatar honom och vägrar acceptera annat och skapar massa bråk. trots att de aldrig sett halsbandet och de har knappt en aning om vem människan är. jag tycker iaf han är skitbra och han är EMOT hundmisshandel så jag tror inte han är så dum och har ett elhalsband som plågar hunden på något sätt och går emot sig själv. han säger själv att halsbandet vibrerar, och det kan ju heta elhalsband eftersom det är el i det annars skulle det ju inte funka, eller också ger det en stöt som känns som det vibrerar. jag vet inte men jag tror knappast hunden lider av det förutom att den kanske får en mindre chock. ja, starta kommentarerna...

ååh, fråga inte såna här frågor, inget illa menat. men många här har hört att han använder elhalsband men och hatar honom och vägrar acceptera annat och skapar massa bråk. trots att de aldrig sett halsbandet och de har knappt en aning om vem människan är. jag tycker iaf han är skitbra och han är EMOT hundmisshandel så jag tror inte han är så dum och har ett elhalsband som plågar hunden på något sätt och går emot sig själv. han säger själv att halsbandet vibrerar, och det kan ju heta elhalsband eftersom det är el i det annars skulle det ju inte funka, eller också ger det en stöt som känns som det vibrerar. jag vet inte men jag tror knappast hunden lider av det förutom att den kanske får en mindre chock. ja, starta kommentarerna...

du tror inte det tvärtemot är bra att det kommer upp en sån här tråd, så alla som hatar honom för att han sägs använda elhalsband kan få höra sanningen? (hur nu den är..)

Ceasar har ett bra kroppspråk och sänder ut bra och lugna signaler. Sånt försöker jag lägga märke till och fundera vidare på.

MEN, han använder kräksnara (egendesignad) , stackel, elhalsband och hundfångarsnara. Och han berömmer ALDRIG hunden. Sånt är ingenting för mig utan jag anser det helt oacceptabelt.

Hans goda rykte är verkligen inte förtjänt tycker jag!

//Gilly

Electric dog collar använder han sen får du ju tolka det som du vill om det vibrerar eller om det kommer ström.

Dom har nu tagit bort filmen från Youtube när han visar hur man använder det.

Ceasar har ett bra kroppspråk och sänder ut bra och lugna signaler. Sånt försöker jag lägga märke till och fundera vidare på.

MEN, han använder kräksnara (egendesignad) , stackel, elhalsband och hundfångarsnara. Och han berömmer ALDRIG hunden. Sånt är ingenting för mig utan jag anser det helt oacceptabelt.

Hans goda rykte är verkligen inte förtjänt tycker jag!

//Gilly

okej, om det stämmer så är hans filosofi ang. hundar inte i min stil alls!

dock kan man ju plocka russinen ur kakan, dvs lägga märke till kroppspråket som du säger tex.

Jag har svårt för människor som kallar sig "dog whisperer" och som samtidigt använder elhalsband och dylikt. Jag tycker han tränar hundägarna bättre än hundarna.

fast han metod går ju ut på att han vill vara den ledaren hunden hade haft om den var vild i en flock. en vildhundsledare berömmer aldrig en medlem som gör rätt - bara bestraffar om den gör fel. så jag tror att det är därför. han vill efterlikna hundarnas metod.
det är hans metod, alla har ju sin egen. även du och jag. sen verkar USAs hundägare behöva han.. :crazy:

fast han metod går ju ut på att han vill vara den ledaren hunden hade haft om den var vild i en flock. en vildhundsledare berömmer aldrig en medlem som gör fel - bara bestraffar. så jag tror att det är därför. han vill efterlikna hundarnas metod.
det är hans metod, alla har ju sin egen. även du och jag. sen verkar USAs hundägare behöva han.. :crazy:

man kan väl ändå inte jämför karln med en vildhund:crazy::crazy:

*kl*

Btw...finns det inga "bloopers" i det där programmet :angel:
Har tänkt flera ggr när jag suttit och slötittat att det är ett under att karln aldrig blivit biten eller läst av en hund "fel" och misslyckats... Det är väl klart att det isf klipps bort från programmet men det hade varit intressant att få se lite "bloopers" iaf, om de nu existerar ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka