cavaletti westernsadel

F

Fodervärd

har funderat på att köpa en cavaletti westernsadel från hästlagret.se är det en bra sadel att börja rida western i eller är det en dålig sadel..vill inte förstöra hästen jag har..men att rida western länge till i min allroundsadel är inte så lockande ;)

Sv: cavaletti westernsadel

Citerar hästlagrets hemsida:
"Westernsadel:
Gjord i rent nöthud, mocka i sittsen. Silverdekorationer. (Obs! pris: 3500:- )
Gemensamt för alla modeller:
Finns i storlekarna:
Tum: 15” – 18”
Bom: 30 – 40
Färg: Svart"

Det här är så knapphändig information att man väl nästan kan ta för givet att det är en "skräpsadel". Det finns ju inte ens bilder och ingen konkret information om hur bommen ser ut.
Om du i stället läser igenom senaste tidens länkar om div "billighetssadlar", så tror jag att du hellre lägger dina pengar på en bättre, begagnad sadel.

Absolut inget fel på Cavalettis sadlar. Maila in och be om detaljer. Bara för att dom är billiga betyder inte att det är dåliga sadlar. En illa sittandes crates sadel för 18 papp är sämre än en cavaletti sadel om den bara ligger bra på din häst. Titta på hästen, rak eller kanske lite svängd bom? Kort eller lång rygg? Bred eller toppig?
När du vet detta, börja ringa runt.
En beggad märkessadel, får du aldrig för under 5000:- Jag hade helt klart valt cavaletti sadeln före de två andra stora postorderföretagen iallafall!!!

/cj

Instämmer ! Man får vad man betalar för! Billigt = skräp oftast

Jasså...
Men vem sätter priserna? Vem styr marknaden?
Jag kan köpa en helt handgjord för 9000:- i USA. Då vet jag dessutom att den är Made in USA som det står på alla märkes sadlar... Vilket är väldigt lätt för Indierna att stava till...

Men är man okunnig och korkad... så är man... Säger inte att du är det, bara i största allmänhet.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
10
· Visningar
2 231
Senast: Ramona
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 816
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar