• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dramatik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 759

dramatik

Trådstartare
Någon som vet något om denna herre?
Tävlingsmeriter, något om stammen, avkommor och var det finns bilder tex?
Blir jätteglad för all info.:)

Sv: Catoki

Ja, jag såg den innan i en annan tråd....:D
Den är jättefin.
Du vet inte någon sida där det finns en exteriörbild på honom?
Eller du kanske vet något annat om honom?

Ok tack!;)
Han verkar vara en bra hingst faktiskt...men hur hög är han när det står 16,2 hands?

Catoki är mellan 1.66-1.70 enligt olika hemsidor. Hans första föl föddes 2002.
Resultat 30-dagars test Dressyr 7.66 Hoppning 8.57

*kl*

INGEN som vet om det finns någon exteriörbild någonstans på honom?
Och ingen som vet något om avkommor?:(

Jag har en jättefin 2-årshingst e Catoki-Landmeister-Carneval. Han är inköpt som hingstämne, men blir nog för liten. Han hoppar som en gummiboll och rör sig bra. Jättetrevlig att hantera och söt som en karamell.
559528361_camiro.jpg

559528361_camirohuvud.jpg

Här är en bild på Catoki.
559528361_catoki4_lg.jpg

Han var verkligen lik sin pappa...jättefin och jättesöt.
Du säger att han nog blir för liten hur "liten"är han nu då?

Mätt igår till 150.
Modern är nästan 170, har ingen aning om varför han är så liten. Det är mycket Marlon xx/annat fullblod i honom kanske det är det som gör det. Vi ger i allafall upp att han ska bli 165, vilket är ett måste, och han ska därför säljas.

Okej, det var juh synd för han var verkligen snygg.
Men jag tror att han blir väldigt lättsåld så söt som han är.
Sockersöta hästar är alltid eftertraktade.
För han var verkligen riktigt söt, blev helt kär.:love:
Men varför "måste" han bli 1,65?
Det finns ju hingstar som är mindre och ändå blir godkända och din har ju dessutom en riktigt bra stam.

Jag försöker liva upp min gamla tråd igen och frågar ytterligare en gång om information om catoki samt om någon vet vad han lämnat?

Hej

Jag känner Catoki från Tyskland. Jag arbetade hos Kai Gerken och red hans hingstar. Catoki är en av de bästa hästar jag har ridit. Han var inte det minsta hingstig och han är otroligt lätt riden. (jag red in honom och var ansvarig för hans utbildning,när han blev godkänd och ett halvår framåt)

Catoki står hos Gert sosath men ägs fortfarande av Kai. Catoki är född -98 och har flertalet placeringar i svår internationellhoppning. Han var som 5 åring 2:a i Bundeschampionatet och 5:a? som 6 åring. Se www.sosath.com

Catoki finns med i svenska hingstkatologen från 2006. Det var jag som var hingsthållare.

Catoki lämnar avkommor med väldigt vackert huvud! Catoki är en av de mest kända hingstarna i Tyskland! Det finns inte en ända tysk som inte vet vem Catoki är. Catoki går numer bara att betäcka med för vissa utvalda ston pga tävlingskarriären.
Jag har en 2 årig hingst efter Catoki. Han är otroligt lugn, stabil och hoppar helt fantastiskt.
Lycka till!
Mvh Helen Johansson
Stall Redslegården

Tackar för bra information;)

Jag är väldigt förtjust i hingsten fast jag bara sett honom på bild.
Hade varit kul att se en video med på honom, du vet inte var man kan hitta en?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 154
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka