Catchdrivers har sämre hästkunskaper?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ally McPiece
  • Startdatum Startdatum
Sv: Catchdrivers har sämre hästkunskaper?

Jag menade inte att det var fel sätta upp en ny kusk, det var bara i just vårt fall att det skulle gjort nån skillnad, ja, skillnaden var att hon fick vara ifred i ledningen..

Men självklart kan en ny kusk både finna nya växlar o hitta bättre placeringar framför allt CD som har en otroligt stor rutin.

Nej, inte jag heller. Det kan vara helt rätt, men det gör travsporten tråkigare i längden, tyvärr.

Nej, inte jag heller. Det kan vara helt rätt, men det gör travsporten tråkigare i längden, tyvärr.
Kl
Min syn på Cd och tränare.
Nej, man behöver inte ha någon direkt hästkunskap för att kunna köra häst och bli en duktig Cd.
Jag tycker det är bra att man försöker hitta sin nish innom travet. Antingen kan man träna och leja bort styrningarna, eller sluta träna och ta styrningar....eller göra både och. Jag tycker att man på den årliga hästgalan även ska utse den bästa travtränare som BÅDE tränar och kör sina hästar.
gulan

Men,får jag välja så sätter jag hellre upp Örjan.K. än Benny Bulla!;)

Jo men hur många gånger får du ÖK kompisen har anmält sina bägge hästar över 100 gånger och fått "riktiga" kuskar kanske 10-20 gånger resten har vart medel eller låg klass kuskar. Dock med detta dragit in över 700000 på dom 2 hästarna. Fast med "riktiga" kuskar hade de nog tjänat 2 gånger så mycket och på ½ så många starter. Tråkig utveckling men det hade varit roligare om tränarna faktiskt körde sina hästar själva som de gjorde förr.

Kl
Min syn på Cd och tränare.
Nej, man behöver inte ha någon direkt hästkunskap för att kunna köra häst och bli en duktig Cd.

Precis de flesta CD säger inte mycket vettigt när de kört en häst. Oftast gå till veterinär den är halt någonstans. Eller den roligaste kommentaren jag hört du får nog åka hem och träna lite mer. Och då hade han kört max för ledningen i 400 meter och backat ner sig 5e ut och gick på igen 500 kvar och var 5a i mål.:rofl: Jag tror nog aldrig hästen gjort ett bättre lopp varken före eller efter.

Jag tycker det är bra att man försöker hitta sin nish innom travet. Antingen kan man träna och leja bort styrningarna, eller sluta träna och ta styrningar....eller göra både och. Jag tycker att man på den årliga hästgalan även ska utse den bästa travtränare som BÅDE tränar och kör sina hästar.
gulan

Ja det är en liten början. Men tyvärr är det ju mindre och mindre som kör själva. Mycket tråkigt men det är rätt kul att se de två gröna slåss som arga katter på Åby och Axet. Medans på Valla så kör samma gäng hela tiden och "delar" på priskakan. Snacket går;
Jag släpper till dig nu så släpper du till mig nästa gång.

Liknande trådar

Islandshäst Kikade på Fredrik Rydströms utbildningsvideo härom dagen på youtube och blev så fast för denna sadeln, är det en Draupnir eller vad de...
Svar
15
· Visningar
4 146
Senast: lotols
·
Tjatter Surfade runt på Youtube idag i brist på bättre och hittade SmashTV. Ett gäng grabbar som besöker övergivna platser, gärna på nätterna...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Poxz
·
Hoppning Haha, efter att ha gått igenom lite bilder när jag hoppar så inser jag att jag - inte alltid - men väldigt ofta, får till en helt...
2
Svar
24
· Visningar
9 202
Senast: MoCa
·
Körning Ja, gör ni det då ni kör? Då jag växte upp så var det ju i alla fall inom ridningen big no-no, men tittar man hur hästar tränas i...
Svar
17
· Visningar
3 608
Senast: Morrhoppa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka