MissFideli

Trådstartare
Imorgon blir jag förhoppningsvis ägare till en sån här:
catit_water_fountain.jpg

Ska bli jättekul att se hur katterna tar denna uppfinning.

Sv: Cat-It

Vissa affärer har, annars kan man beställa från nätet. Kan PM:a stället som jag tror är billigast (jag köper min begagnad) på nätet. Där kostar själva mojängen 398:- och sen tillkommer matta och extra filter. Mattan kan man strunta i, men tydligen kan det skvätta lite när katterna slickar på kupolen, så matta eller nått liknande underlag rekomenderas.

En vattenfontän. Högst upp på kupolen sitter en liten plupp där det pumpas ut vatten som rinner längst med kupolen och ner i skålen under. Pumpen håller vattnet i rörelse hela tiden, och tydligen kyls det också av. Det renas också.
Katter brukar ju gilla att dricka vatten från kran och annat där det rör sig, så det här är en av dom vad jag vet 2 fontänerna som finns. Denna är tycker jag estetiskt snyggare än den andra.

Den andra heter Drinkwell och ser ut såhär
drinkwell.jpg
. Denna finns för hundar också och är dyrare än den jag ska köpa.

Okej.. Det låter väldigt bra :)
Kanske ska ta o köpa en till kissen

Nåja. Det är inte så farligt. Det sitter säkerligen (har inte sett den så jag kan ju inte veta) en transformator i stickkontakten som det gör i tex mobilladdare och det ligger därför en mycket liten spänning i sladden som leder in i själva apparaten. Katterna skulle kunna tugga på sladden helt utan risk t.ex.

Jag köpte min när det var specialerbjudande i em butikskedja (minns inte namnet nu) och tror att den kostande 249:- då. Har sett vid fler tillfällen att de har sådana erbjudanden, så det kan nog löna sig att hålla ögonen öppna...

Och pumpen till min har redan gått sönder. :(

Har skickat in den till Hagen, för att få en ny, men det verkar dröja...

Jag har en sån :banana: kan rekomendera den!!!

Den surrar en del när vatten nivån är låg men fyll bara på vatten så é den tyst, katterna dricker mer med den faktiskt, iallafall mina.

Har sådan till mina katter. De dricker inte utan den så det är ett helsike när det är strömavbrott. Den är jättefin. Jag fyller på min var tredje/fjärde dag på två katter.
Enda nackdelen är att rengöra den.
M vH Mannis

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 353
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka