• Avel
  • Trådstartare Trådstartare md5krist
  • Startdatum Startdatum
M

md5krist

Vad tycker ni om Casir då? ;) Är det någon som har några avkommor till honom kanske? Vad har det blivit av dem? Har de bra galopp?

Velar fram och tillbaka när det gäller hingstvalet och börjar nu tycka att Casir känns som en het kandidat. Tror ni att hans avkommor är hyfsat lätta att sälja som föl?

Sv: Casir Ask

Jag skulle personligen inte tveka att köpa en Casir avkomma!

Funderar starkt på att betäck mitt Carano - Landlord sto med honom när det blir dags....någongång.

De borde vara lätta att sälja som föl.

Jag såg många avkommor till honom i Herning och de var jättefina.

Sett bilderna på den här sidan? http://www.stutteriask.dk/html/casir.html

Celebration F Damgaard är ju helbrorn till Gylles Casiravkomma som gick bruksprovet här i våras. Deomarna i Herning var lyriska över Celebration.

Jag har varit sugen på att betäcka med Casir länge, men nu har jag ju inget sto att betäcka! :smirk:

Jag hade med andra ord gärna köpt en blivande fölungen om jag skulle köpt föl! ;)

Cyllene skrev:
De borde vara lätta att sälja som föl.

Jag såg många avkommor till honom i Herning och de var jättefina.

Sett bilderna på den här sidan? http://www.stutteriask.dk/html/casir.html

Celebration F Damgaard är ju helbrorn till Gylles Casiravkomma som gick bruksprovet här i våras. Deomarna i Herning var lyriska över Celebration.

Jag har varit sugen på att betäcka med Casir länge, men nu har jag ju inget sto att betäcka! :smirk:

Jag hade med andra ord gärna köpt en blivande fölungen om jag skulle köpt föl! ;)

Vad har hänt med ditt Landlord sto då? Eller är det bara att du inte vill betäcka henne?

Det låter ju bara positivt. :)
Har hört mycket gott om temperament och ridbarhet hos Casir också, och det låter ju bra med tanke på att vårt sto tydligen fått någon lite "vassare" avkomma tidigare.

Jag har också tittat på honom i flera år!!
Halvbror (samma mamma) som Quite Easy. Men jag gillar Casir bättre. Sedan är det ju kul att inte lika många använt honom. Det jag dragit mig för är att skicken blir ganska dyra, betalning vid 90 dygn och att ingen försäkring ingår. Kan bli ganska dyrt i slutändan.
Resultaten talar ju för sig själv! Hans avkommor verkar ju gå väldigt bra.
Sedan tycker jag personligen att det är så svårt att välja hingst - det poppar hela tiden upp nya heta kandidater :)
Hälsningar Elizabet

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
699
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka