E

Ebony

Är det någon som vet något om Casir Asks avkommors temperament? Jag funderar på att betäcka mitt sto med honom i vår, men eftersom hon har mycket temperament själv vill jag använda en hingst som ärver ned ett lugnare temperament. Jag är inne på Casir Ask p g a den stostam han kommer ur (173), hans meriter och framför allt hans placering i hoppförvärvningen i Danmark. Har sett en son till honom (ue. Carano) som både rörde sig trevligt och hoppade bra, men jag vet inte hur den var i skallen.

Sv: Casir Ask

Han är känd speciellt för sitt coola temperament. Tydligen så ska han ha visats av "Eklundas" son på en hingstvisning.
/C

Ha,ha det såg jag. Det var skitfränt! Ena sekunden hoppade han en trippelbarr på 1.70 sen slängde dom upp lillgrabben och han skrittade runt med lilkillen på ryggen hur lugt som helst :)

Det allämnna intycket jag fick av Casir Ask var just det, lugnet.

Det låter bra. Mitt sto är ädel, högbent och ganska stor (1,73), så hon passar nog hans typ. Det hon behöver är en hingst som är samarbetsvillig, positiv och lugn och som har bra benställning. Sedan vill jag ha en hopphingst som förvärver sig väl, med en mycket bra mödernelinje. Har en halvsyster till mitt sto e. Quite Easy som är jättetrevlig att ha att göra med och hoppas att Casir Ask skulle ge något liknande...

Såg han i Danmark för flera år sedan i Herning. Verkade som nån skrev - väldigt väluppfostrad och cool. Läcker hingst.

Har också kikat lite på Casir Ask... :)
Måste bara fråga; är det någon som vet om han kommer finnas tillgänglig "live" här i Sverige? Eller är det bara import semin som gäller?

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer...
2
Svar
30
· Visningar
4 228
Senast: theJohanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar