L
lelleman
Vad kul att Carême gjorde ett så bra 70 dagars test att han blev godkänd i sverige! Stort GRATTIS! Kul oxå för alla som fått föl efter honom i år!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul att Carême gjorde ett så bra 70 dagars test att han blev godkänd i sverige! Stort GRATTIS! Kul oxå för alla som fått föl efter honom i år!
Han fick 10, 10, 10 utav domarna för sin enorma hopp kapacitet.
Och tur och väl är det att ägarna trodde på sin hingst och inte lyssnade på det svenska bruksprovet.
Ärligt talat, tror du att det hade blivit bättre om provet hade varit 4 veckor till? Han kan ju lika gärna ha varit i en tillväxtfas = att det var vid fel tidpunkt på året för honom, för att senare ha hunnit växa färdigt och nu vara i fas med sig själv på detta provet.Åter igen visar det prov på att våra korta prov kanske inte är så lyckade är hästen inte i toppform precis de få dagarna och visar fram sin bästa sida ja då är det kört. Räcker med en dålig dag och det vet väl alla som håller på med hästar att sådana kommer då och då.
håller helt med du!Carême var min absoluta favorit som 3-åring, men såg allt han gjorde på årets bruksprov och jag förstår att nämnden inte kunde släppa igenom honom med den hoppningen.
Kanske lite svårt för den svenska nämnden att bedömma något annat än vad de ser framför sig, för på det svenska bruksprovet i år hoppade han verkligen inte 10-mässigt så så kan man ju faktiskt inte jämföra, uppenbarligen har han ju utvecklats i positiv riktning och nu kunnat visa fram sig från en bättre sida.
Jag tror absolut inte att det har med provets längd att göra.Åter igen visar det prov på att våra korta prov kanske inte är så lyckade är hästen inte i toppform precis de få dagarna och visar fram sin bästa sida ja då är det kört. Räcker med en dålig dag och det vet väl alla som håller på med hästar att sådana kommer då och då.
Det var ju skoj, synd att han inte gick igenom på svenska bruksprovet utan får "tas in" annan väg.
Han hade ju annars haft möjlighet att komma tillbaka 2010, som 5-åring och göra om det Svenska provet
Det hade varit riktigt kul om de gjorde det!
Då hade han ju verkligen få visa framfötterna, och bevisa sin plats i svensk avel ...
Men som sagt, trevligt att "svackan" i våras var en tillfällighet, och inte tvärtom
Precis DET var det som jag saknade hos honom oxåHåller helt med
Han hoppade väl men hade ett svagt avstamp och "imponerade inte"...
Håller helt med
Tycker att det är en fin häst med fin stam men att han både som 3-åring och nu som 4-åring saknade det där "lilla extra" i hoppningen. Han hoppade väl men hade ett svagt avstamp och "imponerade inte"...
Kul att se hur många ston han får näst år?